Vi søker en erfaren
Transfer Pricing Manager til vårt hovedkontor på Skøyen hvor du vil få jobbe med alle områder knyttet til transfer pricing for konsernet. Dette er en sentral, utfordrende, praktisk, dynamisk og omfattende rolle. Stillingen rapporterer til VP Legal & Risk.
Ansvarsområde og arbeidsoppgaver:
- bistå i internasjonale skattesaker og skattestrukturering, både med hensyn til risikostyring og optimalisere avkastning for eksisterende prosjekter og prosjekter under utvikling knyttet til transfer pricing
- utarbeide og dokumentere globale retningslinjer for transfer pricing samt følge opp at disse overholdes
- sikre korrekt og tidsriktig avstemming samt oppgjør av konsernmellomværende i samarbeid med øvrige økonomiavdelinger
- kvalitetssikre og følge opp transfer pricing i alle juridiske enheter ved å:
- utarbeide og vedlikeholde masterfil og transaksjonsfiler
- samarbeide med eksterne rådgivere og lokale finansteam for å utarbeide lokal transfer pricing-dokumentasjon samt sikre etterlevelse i konsernet
- håndtere andre landsspesifikke krav
- bidra i å optimalisere og forbedre ERP-systemet (M3), herunder strømlinjeforme prosesser knyttet til transfer pricing
- overvåke endringer i lovverk og sørge for implementering og etterlevelse av disse i hele konsernet
- koordinere ekstern revisjon knyttet til transfer pricing
- ansvarlig for opplæring i konsernet knyttet til transfer pricing
- bistå datterselskaper ved behov og på ad hoc-forespørsler
Ønsket bakgrunn:
- høyere økonomisk og/eller juridisk utdannelse
- 4-6 års erfaring fra arbeid med transfer pricing, gjerne fra Big 4, fra et stort advokatfirma eller fra en intern stilling
- erfaring med å utarbeide transfer pricing-dokumentasjon både i henhold til OECD-krav og lokale spesifikke krav
- interesse og god forståelse for internkontroll
- erfaring fra internasjonale konsern
- behersker norsk og engelsk, både skriftlig og muntlig – andre språkkunnskaper er en fordel
Personlig egenskaper:
Vi søker etter deg som har god forretningsforståelse, er strukturert, løsningsorientert og med en sterk vilje og evne til å skape resultater. Du er ansvarsfull og nysgjerrig av natur, er selvgående og evner å drive prosesser både på egen hånd og i samarbeid med andre. Den rette kandidaten forstår viktigheten av kvalitet i leveransene og trives med et høyt tempo og høye krav.
Hva vi kan tilby:
- sentrale arbeidsoppgaver i et internasjonalt selskap i vekst
- en unik mulighet til å gjøre en forskjell
- engasjerte og kompetente kollegaer i et aktivt arbeidsmiljø
- personlige og faglige utviklingsmuligheter
- konkurransedyktige betingelser
Flokk sine verdier er:
Human-Centered, Sustainable, Innovative.
Våre verdier representerer drivkraften i Flokk og de motiverer oss til å levere gode resultater og veileder oss i hvordan vi jobber med våre kunder, leverandører og hverandre. Vi håper du synes denne muligheten er spennende, og at du nå ønsker å bli en del av Flokk "familien" og bli med oss i vårt oppdrag om å "Inspire great work".
Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no, og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte FinancePeople ved Mona Gabrielsen på mobil 917 46 917 eller på mona.gabrielsen@financepeople.no.
Alle henvendelser behandles konfidensielt.
Søknader behandles fortløpende.