I denne stillingen vil du arbeide strategisk og operativt med bedriftens mange gjøremål på tvers av avdelingene. Det er en utpreget tverrfaglig analytisk stilling hvor du skal understøtte ulike avdelinger ved behov. Hovedområdene til stillingen er analyse, rapportering og teknisk support.
Stillingen vil ha en flytende overgang mellom faste oppgaver og adhoc oppgaver som forretningen trenger bistand med. Det vil være viktig at du jobber tett med andre ledere som har analyser, rapporter og oppgaver som må leveres til gitte frister. Du vil også jobbe tett med andre kollegaer med koordinering og annen bistand der det trengs.
Du vil rapportere til Leder PMO og forretningsutvikling. Denne avdelingen tilhører selskapets fellesfunksjoner. Hovedoppgavene for denne avdelingen er prosjektarbeid, rapportering og andre driftsrelaterte oppgaver.
Stillingen er heltid, og har fleksitid med kjernetid 09-15.
Hovedoppgaver:
- Ansvarlig for fast rapportering innad i bedriften, og passe på at disse holder seg oppdatert i takt med bedriftens utvikling
- AD/HOC rapportering
- Rapportere inn avvik i aktivitet i onboardingen og i porteføljen basert på utvikling i faste rapporter
- Porteføljeovervåkning
- Ressursperson opp mot den norske ledergruppen
- Visualisering og presentasjon av data og analyser
- Kontroll av datakvalitet
- Deltakelse i prosjekter for å sikre best mulig beslutningsgrunnlag (eksempler: analyser til business case, utvikling av ny kredittmodell osv.)
- Bistå avdelingsleder med å spesifisere tekniske beskrivelser for hvilke data som skal benyttes inn i prosjekter/utviklingsoppgaver
- Testing av nye tekniske løsninger/endringer som avdelingen er med på å implementere
- Ansvarlig for rapportering og utvikling/opprettelse i Targit (datavarehus i konsernet)
- Ha dialog med controlling avdelingen i Danmark, for sparring på analyser og større rapporter
Hvem er du?
Vi ser primært etter deg med en utdannelse på min bachelor nivå, og 1-2 års relevant erfaring. Du bør være god på analyse, og ha god forretning/tallforståelse, men også være flink til å etablere gode interne relasjoner. Du vil jobbe tett med vårt morselskap i Danmark. Mange av prosessene er relatert til kredittprosesser i bank, så det vil være en fordel om du har noe erfaring fra slike eller lignende prosesser. Du vil jobbe med store datasett og databaser, og vi ønsker oss derfor en med SQL kompetanse til å hente ut data. I vår bransje vil det å utnytte ny teknologi være viktig for å beholde konkurransekraft. Det er derfor fint om du er interessert i dette, og at du liker å ta i bruk nye verktøy. Eksempler kan være ulike visualiseringsverktøy, Power BI etc.
Som person er det viktig at du er nøyaktig, og at du også kan trives med å fokusere på detaljer. Du må gjerne være nysgjerrig og søkende, og du må trives med å ta i initiativ. I vår kultur er det lov å gjøre feil, men det er viktig at du er ydmyk og lærer av egne feil.
Dette får du:
- Gode kolleger og utfordrende arbeidsoppgaver
- Sentral rolle i et spennende og ungdommelig selskap
- Nye, moderne lokaler sentralt på Helsfyr
- Fleksibel arbeidstid
- Buss og t-bane like utenfor døren
- Gode utviklingsmuligheter i et skandinavisk konsern
Hvis du kjenner deg igjen i noe av det nevnte, håper vi å høre fra deg. Har du spørsmål til stillingen, kan du kontakte våre rekrutteringspartnere i Orion Search, Kristian Knudsen (928 00 000) eller Stian Iversen (995 273 14)