Inntil permanent person er på plass ønsker vi å engasjere en erfaren kommersiell person som har både det strategiske og operasjonelle iforhold til salg mot store kunder.
Selskapet
Selskapet er Norges ledende landsdekkende konsern innen overflater. Selskapet leverer håndverkertjenester primært til det profesjonelle markedet, blant annet entreprenører, eiendomsselskaper, butikker, forsikringsselskaper og offentlige myndigheter. Gruppen består i dag av 76 datterselskaper som utfører alle typer overflatebehandlinger i Norge og Sverige.
Konsernet har som mål å profesjonalisere bransjen i hele Norden ved å satse systematisk på bærekraft og miljø, arbeidsliv og faglig kvalitet. Selskapet vil utnytte lokal forankring og markedskunnskap med stordriftsfordeler. Konsernet har en akkumulert omsetningsfart på over 3.2 milliarder kroner per 1. tertial 2022, og vil i år komme opp i en omsetning opp mot 4 milliarder kroner. Konsernet har i dag 2.200 ansatte og virksomheter fra Svalbard i nord til Kristiansand i sør samt i Sverige.
Organisasjon og ledelse
Selskapet er eid av P/E og ansatte. Reisen til nå har vært en solid vekstreise og selskapet har høye ambisjoner om å vokse videre, både organisk og gjennom
M&A i hele Norden.
Salgssjef Nasjonale Avtaler vil rapportere til Direktør for Forretningsutvikling.
Rollen
Markeds- og salgsarbeidet styrkes ytterligere og derfor er det opprettet en ny stilling somSalgssjef Nasjonale Avtaler som skal profesjonalisere, etablere og utvikle nasjonale kunder og avtaler samt gå inn i nye markedsområder. Stillingen er svært sentral i den videre oppbyggingen av Selskapet, og den rette kandidaten bør derfor trigges av å kunne være med på å skape noe nytt i et svært ambisiøst vekstselskap.
Ansvarsområder:
- Salg til strategiske og viktige storkunder.
- Fremme salgskulturen i hele selskapet ved å etablere sterkt partnerskap med kundene og interne prosesser og strukturer.
- Bidra til å utvikle og implementere selskapets salgsstrategi og kundebearbeiding.
- Drive aktivt salg og utvikle nye markedsområder/segmenter basert på kundeinnsikt og behov.
- Forretningsutvikling og konseptualisering av tjenester.
- Utvikle profesjonelt salgsmateriale.
- Selge inn, forhandle og følge opp nasjonale avtaler og rammeavtaler