Er HR-faget noe som ligger deg varmt om hjertet?
Har du kjennskap til alt fra arbeidsrett til årlige medarbeidersamtaler? Vil du gi operativ støtte til ledere innen hele HR-faget? Vår kunde er et Norsk selskap med lang historikk, og er en arbeidsplass for nesten 2000 ansatte. Hovedkontoret ligger sentralt i Oslo. Som rådgiver hos vår kunde vil du få en sentral rolle i selskapet, med stor påvirkning og tydelig kunne se resultatet av egen innsats. Stillingen gir et bredt arbeidsfelt i en bransje som i nærmeste fremtid vil oppleve mye endring, som f.eks vekst, teknologiske endringer og et økt miljøfokus. Det er kort vei til beslutningene, og mulighet for å starte nye prosjekt og komme med initiativ. Vi ser etter deg som kan starte raskt, og som kan sette seg inn i alle oppgavene som venter med strak arm.
Arbeids-/ansvarsområder
Som nevnt er nedslagsfeltet for denne stillingen bredt, der noe av det mest sentrale er:
- Ansvar for HR-relaterte systemer og plattformer
- Være med i digitalisering og effektivisering av prosesser knyttet til HR
- Oppfølging av sykefravær, refusjon og dialog med NAV
- Sparringspartner og støtte til avdelingsledere og drift
- Samarbeid med verneombud, tillitsvalgte og avdelingsledere
- Rekrutteringsbistand
- Kompetanseutvikling av medarbeidere
- Påse at ledere opererer i samsvar med lover, regler, forskrifter, avtaler og interne HR-bestemmelser og avdelingenes tariffavtaler
Ønskede kvalifikasjoner
- Høyere utdanning innen økonomi, HR og/eller administrasjon og ledelse, juss
- Evnen til å kommunisere tydelig, og behersker norsk og engelsk muntlig og skriftlig
- Erfaring fra mannskapsinsentiv bransje (industri, logistikk, helseforetak og hotell – typisk bemanningsintensive virksomheter) vil være en fordel
- God kjennskap til norsk regelverk
- Kjennskap/erfaring med operativ bruk av HR systemer, og generell god IT kompetanse
- Erfaring fra oppfølging av fagforeninger, herunder lønnsforhandlinger
Personlige egenskaper
- For å trives i denne rollen vil det kreve at du er løsningsorientert og klare å stå tyngre personalsaker
- Du må være initiativrik og ha evne til å tenke helhetlig og fremtidsrettet
- Dette er en operativ stilling, derfor er stor gjennomføringsevne viktig
- Du skal jobbe med mange ulike ledere, derfor er det gunstig å være god til å skape relasjoner
- Stor interesse for HR systemer og videreutvikling og digitalisering av disse
- Det er viktig at du er god til å prioritere, og kunne jobbe strategisk også i en hektisk hverdag
Vi kan tilby
- En mulighet til å jobbe med hele bredden av HR-faget i et stort selskap
- En selvstendig rolle med stort påvirkningskraft
- Faglige utfordringer som bidrar til en kontinuerlig utvikling
- Et langvarig engasjement med rakt oppstart
- Konkurransedyktige betingelser, inkl. gode pensjons- og helseforsikringer
Som konsulent i Accountor AS - People Culture Services får du din egen rådgiver med et stort kundenettverk og forståelse for arbeidsmarkedet i Norge. Vi ønsker å finne oppdrag til deg som gir deg spennende faglige utfordringer, ryddige arbeidsforhold og konkurransedyktige betingelser, med et avklart tidsperspektiv.
Opplever du at dette er en mulighet som passer deg, send oss en kortfattet søknad og CV i dag!
Ønsker du å sjekke ut mer om denne stillingen eller andre muligheter er du velkommen til ringe oss eller sende en mail. Se kontakt info til høyre.
Innkomne søknader behandles fortløpende.
Vi ser frem til å høre fra deg, og bli bedre kjent!
Nøkkelord | Personellhåntering, HR Business Partner, Oppfølging av sykefravær, HR and people management, Prosesser, HR Advisor, HR Generalist, Sykefraværsarbeid, HR for Hire, Utvikling av HR rutiner, Personal culture, HR & Recruitment |
Bransjekategori | Administrasjon / Kontor / Personal |
Bransje | Personalarbeid / Rekruttering |
Alternativ bransjekategori | Administrasjon / Kontor / Personal |
Alternativ bransje | Administrativ ledelse / HR Manager |