Webrådgiver og SEO ansvarlig, avdeling Brand, Marketing and Communications
Muligheten
Vår nettside skal være vårt utstillingsvindu, og i den forbindelse ser vi etter en Web Advisor & SEO Manager som vil utfordre status quo for å skape gode digitale kundeopplevelser. Du vil arbeide tett med kollegaer i et større nordisk team med digitale ferdigheter på tvers av ulike kanaler og plattformer, og bistå med firmaets innholdsstrategi.
Du har erfaring med å utvikle SEO-strategier, samt å lede endringsprosesser som optimaliserer hjemmesider i et B2B marked. Videre setter du pris på arbeidsdager der du bygger nettsider og publiserer artikler. Du vil delta i utrullingen av ny teknologi for å øke konverteringsfrekvensen og maksimere brukeropplevelsen, samt sikre at endringer implementeres i AEM-plattformen (Adobe Experience Manager). Med spisskompetanse innen digital markedsføring, vet du godt hvilke tiltak som gir ønsket effekt ved å integrere web med webinar plattform, marketing automation, SoMe og betalte medier.
Du vil samarbeide og engasjere deg i vårt globale nettverk, og være en del av vårt store fagmiljø på +80 personer i Brand, Marketing og Communications avdelingen (BMC) i Norden. Hos oss finner du et energisk miljø med et sterkt fokus på faglig utvikling. Dette er en spennende mulighet til å bli involvert i karrierefremmende prosjekter.
Viktige arbeidsoppgaver vil være
- Innholdsproduksjon og publisering på vår hjemmeside
- Søkemotoroptimalisering og søkeordsanalyse
- Ledelse av innovasjonsprosjekter på web
- Gi råd til kolleger om hvordan man bygger vellykkede nettsider
Egenskaper for å lykkes i rollen
- Bachelorgrad i markedsføring, digital markedsføring eller tilsvarende erfaring
- 3+ års erfaring med AEM innholdsstyringssystem (AEM foretrekkes. Erfaring med andre CMS-teknologier er et must) samt kjennskap til Adobe Analytics
- Teknisk SEO-erfaring med dokumenterte resultater
- Du må ha et skarpt øye for detaljer da nøyaktighet er avgjørende
- Prosessdrevet, på jakt etter måter å forbedre effektiviteten på
- Komfortabel med å jobbe i et komplekst, men likevel dynamisk arbeidsmiljø
- Gode kommunikasjonsevner, både muntlig og skriftlig på engelsk og norsk
- Kjennskap til komplekse, multinasjonale organisasjoner er foretrukket
Vi ser etter deg som er
- Løsningsorientert og uredd til å ta lead på endringsprosesser og web relaterte initiativ
- Foretrekker å arbeide i agile arbeidsgrupper, ende-til ende sammen med marketing og kommunikasjonseksperter
- Dyktig prosjektleder, som sikrer fremdrift innenfor avtalte tidsrammer
- Entusiastisk rundt mulighetene som kommer med ny teknologi
- Trives med å arbeide ut fra tydelige definerte mål og KPI-er, og har en analytisk tilnærming
Hva vi tilbyr
Du vil bli en del av vårt globale nettverk av spesialister innen et internasjonalt funksjonsområde. Fra første dag vil du få utfordrende og stimulerende oppgaver. Våre medarbeidere er vår viktigste ressurs. Vi setter derfor din utvikling i fokus og du er delaktig i å definere din karriere med stor innflytelse over din egen arbeidshverdag
Alle ansatte inngår i karriere og utviklingsprogram som blant annet inkluderer muligheten til å ta en fullfinansiert Tech MBA. I tillegg holdes omfattende årlig kursing, tilpasset nivå, interesser og behov, innen relevante fagdisipliner. Du vil være en del av et tverrfaglig miljø som vektlegger høy kvalitet og kunnskapsdeling. Sist, men ikke minst tilbyr vi gode betingelser, i et stimulerende, inkluderende, jordnært og hyggelig arbeidsmiljø.
Søknadsfrist er snarest, og for eventuelle spørsmål kontakt tonje.bondhus@venezu.no. Intervjuer vil bli gjort fortløpende så vi anbefaler å søke før fristen går ut. Du søker via denne linken og stillingsannonsen her:
https://www.venezuservices.no/Ny-jobb.aspx
Venezu er et rekrutterings- og bemanningsbyrå som jobber med B2B-selskaper innenfor IT og datakommunikasjon. Vi fokuserer på det nordiske markedet og vi ser etter motiverte og dyktige kandidater som passer inn i et innovativt og «can-do» miljø hos våre kunder. For mer informasjon om oss se www.venezuservices.no.