Universal Music er Norges og verdens ledende musikkselskap som eier og håndterer et bredt spekter av innspilt musikk, publishingrettigheter, merchandising og audiovisuelt innhold i over 60 land. Vi søker nå en Systemkoordinator innkjøp-compliance som kan styrke Universal Music sin finansavdeling. Du vil være delaktig i ulike regnskapsarbeid, analyser, prognoser og rapportering. I tillegg vil stillingen innebære å være superbruker i vårt innkjøptssystem med fokus på oppfølging og support.
Du vil bli en del av finansavdeling som består av 7 personer som håndterer alle back-office funksjoner for å støtte daglig drift og yte beste tjenesten til artistene våre. Vi sørger for at det kreative settes opp i et system og rapporteres internt til våre eiere (etter IFRS standard) og norske myndigheter (NGAAP).
Arbeidsoppgaver:
- Løpende regnskapsførsel som bokføring, avsetninger, purringer og noe fakturering.
- Ansvarlig for vårt interne innkjøpssystem som innebærer rekvisisjoner, fakturaer og budsjetter. Her vil du bistå med support og oppfølging på tvers av avdelinger og mot vårt team i Polen.
- Koordineringsansvar for vårt kontroll og compliance system.
- Avstemminger, internanalyser og prosjektoppfølging.
- Bidra i månedsavslutning.
- Bistå kollegaer med ad hoc-oppgaver.
- Opprette og vedlikeholde grunndata.
- Rapportering til SSB og Norsk Kulturfond
Hvem er du?
Vi ser etter en som er strukturert og pliktoppfyllende. Grundighet og kvalitetsfokus er viktig. Du vil få mye ansvar, så vi ser etter deg som evner å jobbe selvstendig, er ansvarsbevisst og trygg i dine arbeidsoppgaver. Du har gode samarbeidsevner og ser løsninger fremfor problemer og kommuniserer godt både på norsk og engelsk, skriftlig og muntlig.
Du har relevant arbeidserfaring eller utdanning innen regnskap eller lignende, og er vant til å bruke MS Office, særlig Excel og Power Point som arbeidsverktøy, og gjerne Power BI. Det har gode analytiske ferdigheter, regnskapsforståelse og kjennskap til IFRS. Det er en fordel med kjennskap til SAP/BW men ikke et krav.
Vi tilbyr:
- En jobb på en av Norges mest spennende arbeidsplasser
- En sosial arbeidsplass med gode kolleger og et godt arbeidsmiljø
- Gratis billetter til en rekke konserter og arrangementer
- Fri bruk av mobiltelefon (etter bedriftens retningslinjer)
- Bedriftshelsetjeneste.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger.
- Tilskudd til trening og naprapat.
- Mulighet for hjemmekontor deler av uka.
- Kantineordning.
- Flotte lokaler i Drammensveien 88B med gode parkeringsmuligheter og fantastisk hage med havutsikt der vår årlige sommerfest holdes.
Hvis du kjenner deg igjen i noe av det nevnte, håper vi å høre fra deg. Har du spørsmål til stillingen, kan du kontakte våre rekrutteringspartnere i Orion Search, Kristian Knudsen (928 00 000) eller Tanja Ek (98 64 86 74)