RØDE KORS søker Lisens- og kontraktsmanager
Erfaring med anskaffelser og leverandøravtaler?
Blant flere viktige IT-ressurser søker Røde Kors etter en Lisens- og kontraktsmanager som vil bli en del av et sterkt fagmiljø. Du vil ha det overordnede ansvaret for IKT-enhetens leverandør- og kontraktsportefølje. Du skal legge til rette for at gjennomføringen av alle anskaffelser i Røde Kors er iht. vedtatte policyer og inngåtte avtaler, og at leverandører forvaltes på en god måte. Rollen skal bistå interessenter gjennom anskaffelsesprosesser ved å utarbeide og vedlikeholde rammeverk for styring og oppfølgning av leverandører og kontrakter, samt å bistå interessenter i resten av avtalenes livsløp.
Ansvarsområder:
- Ansvarlig for lisensporteføljen herunder oversikt over til enhver tid gjeldende lisensstatus sett opp mot faktisk bruk
- Utføre analyser og sammen med interessenter jobbe med optimalisering av lisensbruk
- Ansvarlig for deler av øvrig kontraktsportefølje og sammen med interessenter utføre analyser og jobbe med optimalisering av kontrakts- og leverandørporteføljen
- Bistå prosjekter i anskaffelsesprosesser og sikre at disse utføres iht. gjeldende retningslinjer
- Bistå kontraktseiere med å følge opp at leverandørene leverer tjenester og rapportering iht. avtalte tjenestenivåer og øvrige (regulatoriske) krav
- Rapportere iht. avtalt styringsmodell
- Bidra til å videreutvikle funksjonen for anskaffelser og leverandørstyring
LAGSPILLER
Norges Røde Kors er på utkikk etter skarpe digitale hjerner som evner å sette seg inn i nye ting, har god helhetsforståelse for IT og er motivert for å utvikle seg videre sammen med dem. Lisens- og kontraktsmanager skal være en lagspiller som kan styrke avdelingen for anskaffelser og leverandørstyring. Du må være analytisk, ha gjennomføringsevne og kunne formidle informasjon på en lettfattelig måte. I tillegg må du kunne identifisere deg med Røde Kors-bevegelsens verdigrunnlag og prinsipper og ikke minst ha forståelse for at
teknologi faktisk utgjør en forskjell. Det digitale arbeidet vil bokstavelig talt være livsviktig.
PERSONLIGE EGENSKAPER
- Strukturert med god gjennomføringsevne
- Initiativtaker og en god lagspiller
- Er analytisk og har evne til å se en problemstilling fra flere perspektiv og tenke helhetlig
- Motivert for å tilegne deg ny kunnskap
- God til å lytte og formidle informasjon med klarhet og letthet, både muntlig og skriftlig, på norsk og engelsk
- God kommersiell teft
- Erfaring med frivillighet eller erfaring fra organisasjonsarbeid er en fordel
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
FAGLIGE KOMPETANSER
- Utdannelse fra universitet eller høgskole
- Minst 3 års erfaring med kontraktsstyring, leverandøroppfølging og/eller lisensforvaltning
- God forretningsmessig forståelse
- Noe erfaring med utarbeidelse av konkurransegrunnlag, tilbudsevaluering og forhandlinger
- Prosjektledererfaring
- Det er ønskelig at kandidaten har erfaring fra arbeid med anskaffelser eller lisensstyring
HVORFOR JOBBE I NORGES RØDE KORS
Røde Kors er svært opptatt av å skape en god arbeidsplass og investerer i de ansatte, i form av god arbeidskultur, fleksible arbeidstider og andre goder – og tilbyr:
- En rolle med utviklingsmuligheter og utfordrende arbeidsoppgaver, hvor kandidaten vil møte mange forskjellige problemstillinger
- En meningsfull arbeidsplass, og en samfunnsnyttig jobb i Norges største frivillige humanitære organisasjon
- Engasjerte kolleger og bredt kontaktnett i en mangfoldig organisasjon
- Lokaler i Oslo sentrum (mulighet for fjernarbeid innenfor Norge)
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Vinterarbeidstid kl. 08.15-16.00 (1. september til 30. april) og sommerarbeidstid kl. 08.00-15.00 (1. mai til 31. august)
- Fleksitid og overtid
- Mobil og internett
- Arbeidsforholdet reguleres av de(n) til enhver tid gjeldende tariffavtale(r) i virksomheten, for tiden: Hovedavtalen Tekna og Funksjonæravtalen Negotia
Røde Kors er opptatt av mangfold og oppfordrer alle som er kvalifiserte til å søke, uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, livssyn eller etnisk bakgrunn. Røde Kors tilpasser arbeidsplassen hvis behov.
Meld interesse!
Registrer din interesse snarest gjennom å laste opp din cv, senest innen 24. oktober 2022
For nærmere informasjon ta kontakt med vår rådgiver i The Assessment Company, Sindre Sandaker (tlf: +47 913 49 972, e-post: sindre.sandaker@theac.no) eller Live Tenstad (tlf: +47 980 71 756, e-post: live.tenstad@theac.no).