Digital analytikers viktigste ansvarsområder er å sette opp digitale målinger rundt kundeatferd, kommunikasjon og kampanjer i henhold til selskapets strategi. Du vil bidra til å benytte digital analyse aktivt i selskapet for at vi i enda større grad skal bli en datadrevet organisasjon. Du vil utvikle og videreutvikle dashboard og rapporter, samt dokumentere, forklare og presentere resultater for interessenter. Rollen vil være involvert i og ha ansvar for interne prosjekter, samt koordinering av prosjekter via eksterne samarbeidspartnere.
Norsk Tipping er inne i en spennende tid med ambisjon om å lage Norges beste digitale kundeopplevelser og være verdensledende innenfor ansvarlig spillvirksomhet. Kunde- og markedsinnsikt er en sentral del av dette arbeidet. Vi har en av Norges største kundedatabaser og en organisasjon som er opptatt av å ta beslutninger basert på innsikt.
Som en del av analyseenheten vil du få gode muligheter til å videreutvikle ferdighetene dine innen analyse, statistikk, metode og ikke minst formidling. Du vil også kunne være med å bidra til at vi videreutvikler våre løsninger basert på innsikt som er nødvendig for å ivareta samfunnsoppdraget til Norsk Tipping. Vi ser etter deg som beskrives som analytisk og nøyaktig, med evne til å forstå organisasjonens behov og som tar initiativ til å utnytte innsikten dataene våre gir oss.
Sentrale ansvars- og arbeidsoppgaver:
- Måling og analyse av digital kundeatferd og kampanjer
- Sørge for at verktøy for digital analyse er riktig implementert, og fungerer godt sammen med annen teknologi
- Levere innsikt for optimalisering av digitale løsninger og kundereiser
- Utvikle og vedlikeholde dashboards som sørger for at alle har nødvendig innsikt tilgjengelig
- Dokumentere, forklare og presentere resultater for interessenter
- Være en pådriver for systematisk eksperimentering, A/B-testing og effektdokumentasjon
- Utvikle, drifte og forvalte Google-plattformen, med verktøy som Google Tag Manager, Google Analytics og Google Optimize m.m.
- Holde deg oppdatert på markedet for innovative løsninger for digital analyse
- Drive opplæring og gå i bresjen for økt utnyttelse av innsikt og selvbetjente innsiktsløsninger i organisasjonen
- Sikre at håndtering av data følger lovverk og våre etiske prinsipper, samt kundenes forventninger til personvernet
Vi tror den som lykkes i rollen:
- har erfaring med å drive prosesser innenfor digital analyse
- har solid erfaring med digital analyse i Google Analytics og/eller tilsvarende verktøy
- har erfaring med rapport- og visualiseringsverktøy som Google Data Studio, Qlik, Power BI eller lignende
- har sterke kommunikasjonsevner og brenner for innovativ datautnyttelse og gode brukeropplevelser
- er analytisk nysgjerrig, teknisk anlagt og evner å sette deg inn i komplekse problemstillinger
- er proaktiv, har høy gjennomføringsevne og vet hvordan data og innsikt påvirker resultater
- trives med å arbeide i tverrfaglige team som fagspesialist
- har stor motivasjon og ønsker å utvikle deg videre innenfor digital analyse
- forståelse for webteknologi (html, javascript, cookies, etc.) vil være en fordel
- relevant høyere utdanning
Meld interesse!
Registrer din interesse så snart som mulig. Vi ser frem til å lese din CV og kortfattede søknad.
Har du spørsmål om stillingen kan du gjerne kontakte leder for BI, innsikt og media, Anders Mausethagen på mobil: 472 88 544, e-post: anders.mausethagen@norsk-tipping.no eller vår rådgiver i The Assessment Company, Bård Nordby på telefon 922 87 160
Nøkkelord | Kundereise, Markedsinnsikt, Metode og markedsinnsikt, Metode og analyse, Analyse, Digital analyse, Digital analytics, Digitale plattformer, Kommunikasjon, Kampanjemåling, Maling, Digital kundeopplevelse, Google, Google admin, Google Analytics, Google Tag, Google Tag Manager, Google Optimizer, Google Platform, HTML, Cookies, JavaScript |
Bransjekategori | IT / Telekommunikasjon / Internett |
Bransje | Annet |
Alternativ bransjekategori | Offentlige tjenester / Forvaltning |
Alternativ bransje | Annet |