Om rollen
Vi samler nå ansvaret for produkt, prising, markedsinnsikt og marketing under den nyopprettede rollen Head of Marketing.
Som Head of Marketing vil du være overordnet ansvarlig for å sikre kundetrafikk til våre avdelinger og online salg gjennom å definere og gjennomføre kommunikasjonsstrategi og markedsaktiviteter. I tillegg vil du ha ansvaret for produktledelse, prisstrategi og markedsinnsikt. Du vil være en del av ledergruppen, rapportere til Managing Director og lede et team med dyktige kolleger. Som en sentral bidragsyter til vår ledergruppe og selskapets videre utvikling er det viktig at du kan identifisere deg med våre verdier; Trust, Passion to Win, For One Another, Freedom to Act. Vi er en del av et stort konsern, og i tillegg til å jobbe tett mot ulike grensesnitt lokalt i Norge som innkjøp, salg, kjededrift og HR, vil du også ha grensesnitt utenfor Norge.
Av konkrete oppgaver kan nevnes:
- Utvikle, planlegge og implementere kommunikasjonsstrategi og markedsaktiviteter i tråd med selskapets overordnede forretningsstrategi
- Markedsanalyser og innsikt (kunder, konkurrenter, produkt og pris mv)
- Utvikle og implementere kommunikasjons- og salgskampanjer, inkludert kanalvalg og kontinuerlig måling av effekt som grunnlag for optimalisering og justeringer
- Definere produktstrategi for alle produktgrupper
- Prisstrategi og -verktøy for alle produktgrupper hvor marginer, volum, sesong og regionale forskjeller hensyntas
- Utvikle kjedens merkevarestrategi med utgangspunkt i å skape best mulig kundeopplevelse, og sikre at dette blir implementert og fulgt på alle avdelinger
- Messer og PR
- Employer branding og internkommunikasjon
Dette tror vi kjennetegner deg og din bakgrunn
Som vår nye Head of Marketing drives du av å skape gode kundeopplevelser og resultater. Du har relevant utdannelse, ledererfaring og bred erfaring fra strategisk og operativ markedsføring og kommunikasjon i en retailkjede. Du har også god innsikt i digital markedsføring, fra utvikling av strategi til måling og rapportering av effekt, og du har god forståelse for e-commerce.
Som leder i et internasjonalt konsern er det viktig at du evner å navigere i en større organisasjon og se det store bildet hvor du er fleksibel og bygger gode samarbeidsrelasjoner til dine stakeholdere. Det er naturlig for deg å tenke nytt og å ta initiativ, og vi tror du har erfaring fra å lede prosjekter og endringer med evne til å treffe beslutninger og sikre gjennomføring.
I tillegg er det ønskelig med følgende:
- Du er analytisk med god tallforståelse
- Du er god på planlegging og struktur med høy gjennomføringsevne
- Du har lett for å kommunisere med andre, er selv klar og tydelig samtidig som du evner å lytte og involvere
- Du er en erfaren bruker av IT-verktøy og Office 365
- Du behersker godt både norsk og engelsk muntlig og skriftlig
Vi gjør oppmerksom på at CV og søknad må skrives på engelsk.
Dette kjennetegner oss
Dekkmann- navnet som har historie tilbake til 1929, ser du over nesten hele Norge, hvor vi jobber for både privat – og firmakunden.
De fleste av oss jobber på avdelinger rundt om i landet hvor vi daglig møter kundene våre, andre jobber mer ute i salgsrettede stillinger og servicekontoret vårt ligger i Oslo. Hos oss får du ansvar, forventninger, styre og strukturere din egen hverdag, og samarbeide tett med kollegaer i både inn- og utland. Du får bli en del av et stort nettverk og ikke minst jobbe med markedets ledende produktportefølje.
Vi ønsker oss en ny kollega i ledergruppen og på servicekontoret som brenner for hvordan marketing bidrar kan bidra til gode kundeopplevelser og resultater. Vi jobber hver dag for å gjøre hverandre og oss selv bedre enn vi var i går, og det er viktig at du også har et engasjement for dette.
Vi er en del av det tyske konsernet Continental AG, noe som er med på å gi utviklingsmuligheter også internasjonalt.
Har du spørsmål til jobben, så er du velkommen til å kontakte Orion & Partners v/ Helge Frisch på 90098607/helge.frisch@orion.no eller Benedicte Løge på 47502045/benedicte.loge@orion.no. Alle henvendelser behandles konfidensielt, også for oppdragsgiver om ønskelig.