Virksomhetsleder for tekniske tjenester
Som virksomhetsleder for tekniske tjenester vil du få ansvar for en veldreven virksomhet med tre avdelinger; bygg og eiendom, renhold og uteseksjonen, samt staben i virksomheten. Virksomheten har 53 årsverk totalt. Stillingen rapporterer til kommunens ledergruppe ved kommunedirektøren.
Oppgaver i virksomheten for tekniske tjenester
- Drift, vedlikehold og forvaltning av kommunaltekniske anlegg, kommunale bygg, veier, grøntarealer, lekearealer, uteområder og gatebelysning
- Vann, avløp og renovasjon
- Renhold av kommunale bygg
- Vaktmestertjenester
- Brannvern, interkommunalt brannvesen - også feiing og akutt forurensning
- Brøyting, organisering/kontakt med underleverandører
- Samferdsel (f.eks. vei til hytteområder, tilkomstveier, dispensasjonssøknader)
- Løpende havnedrift og skjærgårdstjenesten
- Systemansvar for fagprogrammer innenfor teknisk sektor
Stillingens arbeids- og ansvarsområder
- Helhetlig ansvar for personal, fag og økonomi
- Ivareta og omsette vedtatte strategier til daglig drift
- Saksutredninger til politisk utvalg
- Kontakt med publikum og næringsliv
- Forvalte prosjekter og investeringer iht. vedtatte rammer
- Yte service mot kommunens innbyggere
Endringer av innhold i stillingens ansvars- og arbeidsområde kan forekomme.
Krav til kvalifikasjoner
- Utdanning innen tekniske fag, bygg, arealplanlegging, ingeniør på bachelor eller høyere
- Søkere med teknisk fagskole i kombinasjon med relevant erfaring vil bli vurdert
- Søkere må ha ledererfaring
Ønskede kvalifikasjoner
- Erfaring med økonomistyring
- Erfaring med personaloppfølging
- Lederutdanning
- Erfaring fra samarbeid med tillitsvalgt
- Forstå sammenhengen mellom politisk ledelse og administrasjonen
Personlige egenskaper
- Trygg på seg selv i rollen
- Serviceorientert
- Initiativrik
- God på kommunikasjon
- God sparringspartner med andre i og utenfor virksomheten
Vi tilbyr
- Arbeid i en godt fungerende virksomhet med positivt og stabilt arbeidsmiljø
- Stor påvirkning på løsning av tekniske utfordringer i kommunen
- Varierte arbeidsdager - ingen dager er like
- God pensjonsordning gjennom KLP
For mer informasjon om stillingen, kontakt våre rådgivere i Skagerak Consulting, Anne Hilde Hals tlf. 982 13 005 eller Kjetil Olsen, tlf. 907 60 023. Henvendelser til oss behandles konfidensielt, om ønskelig også overfor oppdragsgiver.
I likhet med alle andre offentlige stillinger, vil det bli utarbeidet søkerliste. Ønsker du at navnet ditt ikke skal stå på denne listen, må du krysse av og begrunne dette i det elektroniske søknadsskjemaet. Dersom søknaden ikke innvilges, vil du bli kontaktet og få mulighet til å trekke deg fra prosessen.
For å unngå bedrageriforsøk vil vi presisere at vi aldri ber om BankID-informasjon i søknadsprosessen.
Skagerak Consulting AS er et unikt, tverrfaglig rådgivningsmiljø. Vi jobber med å utvikle mennesker og organisasjoner for å skape varige forbedringer og verdier i offentlige og private virksomheter. Vårt arbeid er basert på en kombinasjon av dokumentert metodikk, praktisk erfaring og en god porsjon sunn fornuft. Les mer om Skagerak Consulting AS her: www.skc.no