Vi ser etter deg med masterutdanning innen Finans/Økonomi og med en faglig sterk erfaringsprofil innen Corporate Finance (M&A) eller verdivurdering og due diligence.
BDO sin avdeling for transaksjonsrådgivning (TAS) bistår virksomheter med finansiell rådgivning i tilknytning til gjennomføring av salgs- og oppkjøpsprosesser, samt tjenester knyttet til kartlegging av finansielle forhold ved oppkjøp, salg, fusjon, fisjon, kapitalinnhenting og børsnotering. TAS er et nasjonalt team som samarbeider svært tett på tvers av avdelingene i Stavanger, Oslo og Trondheim, og du vil derfor være integrert i et stort nasjonalt miljø med en spennende og variert oppdragsportefølje. Teamet er i sterk vekst, og var i Norge involvert i over 60 transaksjoner i 2021. Vårt globale kompetansemiljø innen Corporate Finance utgjør mer enn 2500 ansatte lokalisert i 120 land. I Norden er vi mer enn 80 ansatte innenfor Corporate Finance, med kontorer i Helsinki, København og Stockholm i tillegg til Norge.
Vi trenger flere dyktige og ambisiøse medarbeidere som skal bidra til vår satsing i Stavanger. Vårt ledende kompetansemiljø vil bidra sterkt inn mot din karriereutvikling i en hverdag fylt med komplekse og spennende utfordringer for både norske og internasjonale kunder. Vi ser etter erfarne prosjektledere med hovedfokus innen finansiell due diligence, vendor assistance og verdivurdering, men er også interessert i øvrige kandidater som ønsker en karriereutvikling innenfor transaksjonsrådgivning som del av et sterkt nasjonalt miljø. Miljøet i Stavanger er mulighetsorientert og ambisiøst, og fokusert på å skape merverdi for kundene våre. Du blir en sentral bidragsyter i den videre utvikling av miljøet vårt innen transaksjonsrådgivning, og vil få full tillit og utviklende oppgaver i et team preget av ekte engasjement med høy kompetanse og et inkluderende miljø. Vi er lidenskapelig opptatt av din utvikling, og hos oss får du ta del i en spennende arbeidshverdag med prosjekter på tvers av bransjer og fagområder. Dette bidrar igjen til en variert og utfordrende stilling. Vår vekst henger tett sammen med din utvikling!
ANSVAR OG ARBEIDSOPPGAVER:
- Du vil arbeide med finansiell due diligence, vendor assistance og verdivurderinger
- Du vil få en viktig rolle i planlegging og gjennomføring av prosjekter i tett samarbeid med styre og eiermiljø hos kundene våre
- Du vil også få en viktig rolle i å utvikle eksisterende og nye kunderelasjoner
VI ØNSKER OSS FLERE KOLLEGAER SOM HAR:
- Masterutdanning innen økonomi med sterke akademiske resultater, fortrinnsvis med spesialisering i finans, regnskap eller revisjon
- Minimum 3 års erfaring fra lignende arbeid med faglig sterk profil på Corporate Finance (M&A) eller due diligence-arbeid og verdivurderinger
- Sterke analytiske ferdigheter, samt evne til å arbeide strukturert og tenke helhetlig
- God regnskapsforståelse med interesse for finans og transaksjoner
- Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner i norsk og engelsk
- Gode ferdigheter i Excel og PowerPoint
- Gode lederegenskaper
- Utpreget kommersiell legning
DINE PERSONLIGE EGENSKAPER ER GJERNE:
- Proaktiv og selvgående
- Fleksibel og serviceinnstilt
- Kvalitetsbevisst med sans for struktur og detaljer
- Trives med å bli utfordret
- Intellektuelt nysgjerrig og lærevillig
- Gode samarbeidsevner og høy personlig integritet
DU BLIR DEL AV ET MILJØ MED FOKUS PÅ LÆRING, SAMARBEID OG UTVIKLING:
- Vi er lidenskapelig opptatt av din utvikling, og hos oss får du ta del i en spennende arbeidshverdag med prosjekter på tvers av bransjer og fagområder
- Utfordrende og varierte arbeidsoppgaver
- Gode betingelser og tilsvarende muligheter for faglig og personlig utvikling
- Et profesjonelt team i ryggen som lærer og støtter
- Målrettet og individuell kompetanseutvikling gjennom et omfattende kurs- og veiledningsprogram
- Et uformelt og godt sosialt arbeidsmiljø med kollegaer som bryr seg om hverandre
Høres dette interessant ut eller kjenner du noen som kan passe?
Da hører vi gjerne fra deg, enten om du velger å søke på stillingen eller om du ønsker en konfidensiell og uforpliktende første samtale. Ta kontakt med Ottar Skeide i Qualified Professionals på mobil 975 59 043.
BDO er et internasjonalt rådgivnings- og revisjonsselskap med kontorer over hele Norge. Vi har et bredt og sterkt fagmiljø, med inngående bransjekunnskap. Med mer enn 40 000 store og små virksomheter som kunder har vi opparbeidet en unik forståelse for norsk nærings- og samfunnsliv.
Hver dag går vi på jobb for å gjøre en forskjell. En forskjell for virksomheter som trenger en samarbeidspartner som kan gi råd, innsikt og skape trygghet for at beslutninger tas på riktig grunnlag. Vi jobber tett på kundene våre og hverandre, og er genuint opptatt av å skape et arbeidsmiljø med engasjerte, motiverte og kompetente medarbeidere.
Det er viktig for oss å ha en inkluderende og mangfoldig kultur. Vi ønsker oss medarbeidere med ulik bakgrunn, erfaring, kompetanse og perspektiver. I BDO skal alle føle tilhørighet. Vi støtter din utvikling og gjør det mulig for deg å realisere gode ideer og initiativer.