Vil du jobbe i et selskap som er best i klassen på hva de driver med? Trives du i et uformelt miljø der det er kort vei til beslutningene? Litra AS skal bytte lønnssystem og ser etter deg med forretningsforståelse, gjennomføringsevne og som blir motivert av effektivisering. Din faglige ekspertise på lønn strekker seg også utover mot HR. Rollen vil ha ansvar for et team på 3 stk, og har en viktig funksjon for hele konsernet. Litra AS har flotte lokaler på Rudshøgda, og er opptatt av kvalitet i alle ledd. Vi ser etter deg som liker å se muligheter og som kommuniserer tydelig. Rollen innebærer både strategiske og operative oppgaver, med et helhetlig perspektiv.
Vi kan tilby:
- Et internasjonalt og solid selskap
- Gode lønnsbetingelser samt pensjons- og forsikringsordninger, AFP
- Muligheter til å påvirke beslutninger
- Mange spennende og varierte oppgaver som du til dels kan forme selv
- En sentral rolle for samtlige selskaper i konsernet
- Et godt arbeidsmiljø med liten turnover
- Mulighet for rask oppstart hvis ønskelig
Ansvar og arbeidsoppgaver bl.a.:
- Ledelse av lønningsfunksjonen, herunder ansvar for egen avdeling og faglig ledelse av medarbeidere ute i datterselskaper
- Delta i det daglige lønningsarbeidet, fraværsoppfølging, oppfølging av personalforsikringer etc.
- Tett dialog med ledelsen i konsernets datterselskaper
- Aktiv sparringspartner opp mot økonom, datterselskaper og øvrig ledelse
- Være oppdatert i forhold til tariffavtale og avtaleverk
- Effektivisering av lønnsavdelingen og ansvarlig for digitalisering og kontinuerlig forbedring
- Månedlige lønnskjøringer, årsoppgjør og rapportering og kommunikasjon mot offentlige etater
- Muligheter for HR-relaterte oppgaver
- Bistå ifm. Budsjettering, prognosearbeid og analyser
Kvalifikasjoner
- Høyere økonomisk utdanning. Erfaring kan veies opp for manglende utdannelse
- God kjennskap til fagområdet lønn
- God kunnskap i MS Office, spesielt Excel
- God generell IT-kompetanse og systemforståelse
- Gode språkkunnskaper i norsk både skriftlig og muntlig, og beherske engelsk
Personlige egenskaper
- Analytisk og strukturert
- God gjennomføringsevne med fokus på bunnlinjen til forretningen
- Har gode kommunikasjons- og samarbeidsegenskaper
- Løsningsorientert og liker å se resultat av eget arbeid
- Selvstendig men samtidig støttende til sitt team
Høres dette ut som noe for deg? Søk snarest med en enkel søknad og legg ved din CV.
Vi behandler søknader/henvendelser, og gjør generelle kartleggings-intervjuer fortløpende.
Ønsker du å vite mer om stillingen kan du kontakte Mariana Tellefsdal - Senior Rådgiver Accountor People & Culture Services på mail:
Mariana.Tellefsdal@accountor.no, Tlf: 915 67 857.
Alle henvendelser behandles konfidensielt.