Trives du med å arbeide i et høyt tempo hvor uforutsette hendelser kan oppstå, ved for eksempel forsinket transport eller større ordre enn prognostisert? Som Supply Planner i Haugen-Gruppen vil du få totalansvar for prognostisering, avrop og oppfølging av flere leverandører, og sørge for at Haugen-Gruppen oppnår riktig lagernivå som bidrar til den høyeste leveringsevnen til den laveste kostnaden og redusert matsvinn. Rollen krever en person som er ansvarsfull og kommersiell, som arbeider proaktivt for å drive seg selv og sine prosesser mot fastsatte målsetninger. Riktig kandidat jobber systematisk og strukturert, og brenner for kontinuerlig forbedring.
Hverdagen i korte trekk:
- I samråd med 3.part, basert på prognoser, planlegge innkjøpsordre og koordinere transportmetoder etter sesong. Oppnå lagernivåer som bidrar til en høy leveringsevne til kunder og optimale kostnader.
- Planlegge og optimere lagernivåer gjennom gode modeller og parametere
- Aktivt være pådriver for «Cut the tail» artikler og årgangsstyring
- Overvåke og analysere resultater/KPIer for å sette i gang korrigerende tiltak og kontinuerlige forbedringer
- Koordinere og samarbeide med vin avdeling, 3.part, produksjon, leverandører, lager, transport etc. for å sikkerstille kostnadseffektiv flyt med riktig leveringspresisjon til hele verdikjeden.
- Sikkerstille kontinuerlig forbedring av leveranse- og masterdata prosessen, systemer, Identifisere, foreslå og gjennomføre forbedringer i hele verdikjeden
- Være kontaktperson for leverandører og kundeservice / kommersiell angående leveringssituasjon, neste produksjon, tilgjengelighet etc.
- Tett samarbeid med vår 3.parts aktør på vin logistikk
- Oppfølging av prestasjoner mot leverandører og 3.part og arbeide med SLA.
Vi tror at den som lykkes best i rollen har:
- Bachelor innen Supply Chain eller lignende, Master anses som pluss
- 2-3 års erfaring fra planlegging og Supply Chain-prosesser
- Gode analytiske egenskaper
- Erfaren i bruk av IT verktøy for å optimere arbeidsprosesser og oppfølging av leverandører (Power BI, Microsoft Dynamics AX, SO99 etc)
- Rollen innebærer at du kommer til å mange kontaktpunkter både internt og eksternt, noe som krever god kommunikasjon og sosiale ferdigheter.
- God kunnskap til Supply Chain prosesser og Supply Chain kostnader for å søke de økonomiske riktige beslutningene til enhver tid
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne i de skandinaviske språkene og engelsk
Hvorfor skal du jobbe i Haugen-Gruppen?
- Vi er rå på å skape verdi mellom samarbeidspartnere gjennom våre verdier og adferd, som er gründer-ånd, fleksibilitet, hurtighet og ansvar (mennesker-planet-profitt)
- Arbeidssted er i hovedsak på Haugen-Gruppens kontor på Delitoppen, Vestby, men selskapet har per i dag en fleksibilitet på 1, maks 2 dager hjemmekontor per uke
- Subsidiert kantine med egen kokk
- Treningsrom
- Konkurransedyktige betingelser
Send oss din CV og en kortfattet søknad innen 13.november, 2022. For spørsmål om stillingen, ta kontakt med en av våre rådgivere i The Assessment Company, Sissel Brodtkorb på tlf 41 22 09 13 eller Fredrik Boldt på 974 031 34