Er du analytisk, kommersiell og dyktig på relasjonsbygging? Arla Foods søker nå en ny Commercial Manager for kategorien Milk based beverages (MBB), som ønsker å ta fullt eierskap til Arla Foods sterke merkevarer Starbucks® Iskaffe og Cocio® i Norge.
Rollens hovedmål er å etablere kommersielle strategier for det norske markedet, og gjennomføre markedsførings-, kampanje- og salgsplaner basert på lokal innsikt i kategori, forbruker, kunder, kanaler og konkurrenter. Du vil ha et selvstendig ansvar for Norge, og jobbe tett med Arlas salgsorganisasjon her, men i tillegg ha et internasjonalt teams med liknende roller i andre markedet å spille på. Rollen driver de årlige forretningsplanene, har P&L påvirkning for sitt område og vil rapportere i matrise til Commercial Director i Danmark.
Sentrale arbeidsoppgaver for Commercial Manager vil innebære:
- Lede lokal implementering av den globale MBB-kategoristrategien, tilpasset det Norske markedet for å opprettholde den sterke veksten på Starbucks® og Cocio® i Norge
- Du vil være operativt ansvarlig for forretningsplanlegging og forretningsgjennomføring for MBB-merkene i Norge
- Sikre at kategori- og markedsplaner gjennomføres i tråd med globale og lokale strategier og KPI’er
- Forstå det norske markedet og utvikle businesscaser for rett «Go-to-market», kanal- og utrullingsstrategier
- Samarbeide med og bistå KAM’ene i Arla Foods NO for å skape gjennomslag for dine kategorier
- Utvikle og implementere standarder for at Norge skal ligge i forkant av konkurransen innen kategorien
- Kontinuerlig samarbeide med Arla/Starbucks sitt sentrale markedsføringsteam, samt kolleger innen salg, kategori og finans for å optimalisere kampanjer og gjøre investeringsprioriteringer
- Bidra til å sikre at erfaringer fra forskjellige markeder deles aktivt og effektivt og bidrar til inspirasjon
- Løpende evaluere markedsføringsinvesteringer, og finne muligheter for bedre effekt av markedsføring/kampanjer
- Månedlige rapportering internt
og til merkevareiere
Hvis du er fleksibel, team- og løsningsorientert av natur vil du passe godt inn i salgsorganisasjonen i Arla Foods Norge. Vi setter pris på at du liker å analysere resultater og muligheter, skaffe relevant markeds og kundeinnsikt, og har et øye for nye og kreative måter å tenke på. Samtidig er det avgjørende at du er ambisiøs, selvdreven og trives med et operativt tempo. Dette fordrer at du jobber strukturert og evner å prioritere i en travel hverdag, for å få gjennomført de tiltak som skal til for å lykkes. For å trives i denne rollen må du like å jobbe selvstendig, men ha utpreget evne til å bygge langsiktige, tillitsfulle og gode relasjoner som gjør at du får gjennomslag for dine mål og planer.
For at du skal lykkes og trives i rollen tror vi du har:
- Høyere utdannelse i økonomi/markedsføring/salg eller annen relevant faglig bakgrunn
- Erfaring med kategoriutvikling, KAM arbeid eller brand/marketing roller mot dagligvare
- Stor fordel med erfaring fra eller kjennskap til drikke/RTD markedet eller tilsvarende FMCG kategorier
- Erfaren med excel og presentasjonsverktøy, og gjerne andre analyse verktøy
- Svært gode språklige egenskaper på norsk og engelsk
Arla Foods er stolt over å kunne tilby deg en selvstendig rolle med stor påvirkningskraft, i et internasjonalt konsern. Hos Arla streber vi etter å frigjøre det høyeste potensialet i hverandre, mens vi jobber sammen for å skape en bærekraftig fremtid for meieri. Visjonen «Stronger People Stronger Planet» er dypt forankret i vår organisasjon, basert på vår forpliktelse til å respektere menneskerettigheter, øke tilgangen til sunn meierinæring, inspirere til gode matvaner og forbedre miljøet for fremtidige generasjoner. For å lykkes med dette må vi ansette folk med et bærekraftig tankesett. Hvis du kjenner deg igjen og blir inspirert av dette, vil vi gjerne ha deg med på laget.
Har du spørsmål om stillingen kan du kontakte Robert Nystad på tlf. +47 952 600 51 eller Randi Ditlev-Simonsen på tlf +47 952 229 07.
Søknadsfrist er så snart som mulig, senest innen 15 november.