Kjedesalgssjef / Key Account Manager
KAM vil ha som sitt hovedmål å innfri selskapets strategi og mål mot definerte kjeder, og stillingen har totalt resultatansvar for sin kunde. Stillingen har en svært viktig rolle i selskapet og har sterk påvirkning i bedriftens videre utvikling. KAM vil bli målt på omsetning, salgsutvikling og lønnsomhet mot definerte budsjetter på kunde og segmentnivå, samt individuelle utviklingsmål. Vedkommende skal være oppdatert på markedstrender og kundebehov, og aktivt bidra til at vi som selskap identifiserer markedsmuligheter for kunde og kategorien totalt sett, og at Scandza til enhver tid er en preferert samarbeidspartner hos en av våre største kunder.
Hovedoppgavene kan oppsummeres slik:
- Ansvarlig for selskapets utvikling, både topplinje og bunnlinje mot definert kjede
- Være pådriver internt for effektive, kommersielle og lønnsomme løsninger
- Være en sterk bidragsyter i ledergruppen for salg
- Utvise tverrfaglig forståelse, involvere og forankre kundeprosesser internt i virksomheten
- Være en troverdig og tillitsfull samarbeidsperson mot definert kjede
- Være et sentralt bindeledd mellom kunde og intern markedsavdeling og vårt ytre salgsapparat i Scandza Salg
Hvem er vi på jakt etter?
Riktig kandidat har kjennskap til bransjen og erfaring med aktører på leverandør- og/eller kjedesiden. Vedkommende har en sterk forretningsforståelse og evner å identifisere nye forretningsmuligheter, planlegge aktiviteter og iverksette handlinger. Riktig kandidat evner å kombinere en analytisk og strategisk tilnærming til rollen. Vår nye KAM er operativ som type og evner å engasjere både kollegaer og kunder.
Faglige kompetanser
- Høyere utdanning og/eller relevant erfaring innenfor salg, markedsføring, økonomi, eller ledelse
- Erfaring med FMCG, og gjerne fra dagligvare eller tilsvarende kanaler.
- Kan du vise til gode resultater fra lignende stilling, teller dette positivt
- Gode skriftlige og muntlige ferdigheter, på norsk og engelsk
- God kompetanse på Office-pakken, inkludert utvikling av presentasjoner i ppt og analyse i Excel , og god kunnskap om Nielsen og eller Dunnhumby
Personlige egenskaper vi mener er viktige for å trives, og for å oppnå resultater i rollen:
- God forretningsforståelse. Dette tror vi vises gjennom sterke analytiske egenskaper, strategisk tilnærming til sitt ansvarsområde, evnen til å utvise god tallforståelse og faktabasert kunnskap
- Sterk på samhandling. Rett kandidat har en kundeorientert tilnærming, er utadvendt og proaktiv i sin dialog.
- Nysgjerrig i sitt søk på utvikling av både topplinje og lønnsomhet
- Målbevisst og resultatorientert – både på vegne av egen portefølje og for kunde
- Strukturert
Hos oss vil du inngå i et sterkt salgsteam, med dedikerte og svært engasjerte kollegaer. Du får interessante muligheter og et utfordrende overordnet ansvar, og være en sentral brikke i Scandzas vei til videre vekst.
Vi holder til i flotte lokaler i Henrik Ibsensgt, sentralt i Oslo med nærhet til alt. Vi tilbyr konkurransedyktige betingelser og mulighet for personlig utvikling i et svært spennende selskap.
Vi har valgt The Assessment Company AS som samarbeidspartner i rekrutteringsprosessen. Har du spørsmål om stillingen eller ønsker en uforpliktende prat kan du kontakte Marita Lannem på tlf. 91612398 eller Anna Rosenberg på tlf 412 56 597
Søknadsfrist: Snarest.