Oslo-filharmonien søker Salgs- og markedsansvarlig
Vårt hovedmål i tiden framover er å øke interessen for klassisk musikk ved å være et internasjonalt ledende orkester, nå et mangfoldig og voksende publikum og være drivkraft i utviklingen av fremtidens musikkliv. Vi prioriterer høyest å inspirere nye lyttere til å komme på konserter, samtidig som vi vil fortsette å utvikle oss for dem vi allerede når. Som vår salgs- og markedsansvarlig får du en nøkkelrolle i arbeidet for å nå disse målene.
Du får hovedansvaret – både strategisk og operativt – for all salgs- og markedsføringsaktivitet hos oss. Dette er en nyopprettet stilling som passer for deg som liker å jobbe for å nå ambisiøse mål sammen med andre. Du vil jobbe i vår lille avdeling Strategi, salg og marked, hvor alle tar selvstendig ansvar og bidrar der det trengs. Du vil ha et tett samarbeid med dem som planlegger og leder produksjonene og programmet.
Arbeidsoppgaver vil blant annet være:
- Utvikle salgs- og markedsstrategier, samt operative handlingsplaner for salg og markedsføring, som bygger på det gjeldende konsertprogrammet
- Planlegge, samordne og budsjettstyre all salgs- og markedsvirksomhet på tvers av digitale og fysiske kanaler
- Innholdsproduksjon for annonsering og kampanjer i digitale kanaler og trykte medier
- Bidra til analyse- og innsiktsbaserte beslutninger – eksempelvis knyttet til prising av billetter, produkt- og konseptutvikling og budsjettering
- Målsette, og rapportere på, utvikling i billettsalg og effekten av markedsføringstiltak
- Gjennomføre markedsanalyser og sørge for forbedret bruk av data – måling og rapportering
- Bidra til økning av sponsorinntekter og øvrige inntektsstrømmer
Hvem er du?
Vi søker deg som er lidenskapelig opptatt av salg, markedsføring og merkevarebygging. Du har dyp forståelse for digital markedsføring og optimalisering, og kan bruke kunnskapen operativt ved hjelp av verktøy som Google ads, Business Manager, Google Tag manager og Google Analytics. Du har erfaring med å lage og følge opp markedsplaner, og gjerne erfaring fra byråsamarbeid. Kanskje jobber du til og med i et byrå i dag og vil bevege deg over på den andre siden?
Høyere relevant utdannelse, gjerne innen markedsføring, er ønskelig, men andre utdanningsbakgrunner kan også være relevante dersom du har riktig erfaring i tillegg.
Rollen krever god kommersiell forståelse og evnen til å forstå kunder og kundereisen gjennom analyser og innsikt. Selv om du må kunne fordype deg i både strategier og tall, og hele tiden teste og optimalisere kampanjer og kommunikasjonsformer for best mulig rekkevidde, er det også viktig for oss at du har god evne til å knytte kontakter og samhandle med mange slags interessenter - internt og eksternt.
Våre verdier er
modige, åpne og kunnskapsbaserte, og dette gjenspeiles i alt vi gjør. Om du føler deg motivert av disse verdiene, kan du være rett person for oss.
Vi kan tilby
Fastlønn, pensjon og forsikring med konkurransedyktige vilkår, samt goder som særdeles gode ferieordninger og tilgang på konsertbilletter. Vi har et svært hyggelig arbeidsmiljø og fine lokaler sentralt i Oslo.
Oslo-filharmonien har valgt The Assessment Company som partner i rekrutterings- og utvelgelsesprosessen. Har du spørsmål kan du kontakte Hilde Bachmann på tlf. 4085 1957 eller Svein Optjernsberget på tlf. 975 07 205, eller vis din interesse ved å sende oss din CV og en søknad. Innkommende søknader vil bli vurdert fortløpende, så send gjerne søknaden jo før, jo heller.
Søknadsfrist snarest
Har du en hektisk hverdag, men er nysgjerrig på å høre mer om denne muligheten? Ring oss gjerne for en uforpliktende samtale.