Etter en nylig sammenslåing av 2 salgsdivisjoner og 1 markedsdivisjon er Kommersiell enhet etablert i Tine. Reorganiseringen gir Tine enda sterkere fagmiljøer, bedre mulighet for helhetlige vurderinger og raskere beslutningsprosesser. Kommersiell enhet har ansvar for ca 24.000 kunder i Norge og genererer størsteparten av driftsinntektene til Tine Gruppa.
Vårt Net Revenue Management-team er en viktig bidragsyter til dette. Teamet har ansvar for å maksimere topp- og bunnlinje ut av merkevare- og produktportefølje. Dette krever strategitenkning, analyse og innsikt samt effektiv gjennomføring. Som leder for teamet vil du være ansvarlig for å utvikle NRM-faget i TINEs kommersielle enhet. Du skal sikre en god inntektsstyring som underbygger kommersiell plan, og sikre at avdelingen er en sterk forretningspartner som er tett på og utfordrer det etablerte. Kontinuerlig forbedre den økonomiske funksjonen i kommersiell enhet.
Arbeidsoppgaver
- Lede og videreutvikle NRM-teamet i TINE med ansvar for to medarbeidere
- Overordnet ansvar for å anbefale prisstrategier på tvers av TINEs salgskanaler
- Jobbe tett sammen med Marked og Category Management for å sikre konkurransekraft, og sikre god balanse mellom konkurransekraft og lønnsomhet
- Være en sparringspartner for prisdiskusjoner knyttet til produktinnovasjoner
- Bidra til at Salg har de nødvendige verktøyene de trenger for å nå TINEs mål
- Sikre optimal avtalestruktur for TINE og anbefale forhandlingsbetingelser
- Du vil måles på nøkkeltall som nettoomsetningsforbedringer, bunnlinjeforbedringer, prisutvikling og medarbeidertilfredshet
Kvalifikasjoner
- Mastergrad innen økonomi eller finans
- 5-10 års relevant erfaring, ledererfaring og erfaring med forbedringsarbeid er en fordel
- Erfaring med vellykket implementering av Net Revenue Management i komplekse virksomheter
- Fordel med erfaring fra kundeforhandlinger i dagligvarebransjen
- Evne til å håndtere multiple datakilder og bygge robuste analyseverktøy for å skape innsiktsbaserte styringsgrunnlag
- God systemkompetanse for effektiv produksjon av målrettede rapporter og analyser: Excel, Power BI
- Forståelse for FMCG, merkevarebygging, innovasjon og digitale forretningsmodeller er en fordel
- Du må beherske norsk og engelsk, skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper
- Proaktiv og resultatorientert
- Strategisk og med god forretningsforståelse
- Stor arbeidskapasitet, evne til å håndtere kompleksitet med høy gjennomføringsevne
- Relasjonsbygger som får til effektivt samarbeid
- God til å kommunisere, både skriftlig og muntlig
Vi tilbyr
I TINE vil vi at våre ansatte skal utvikle seg og ha det gøy på jobb - gjennom å bli tatt vare på og å få muligheter. Derfor er arbeidsdagen i et av landets største industri-, og innovasjonsmiljø preget av mening, mestring, spennende utfordringer, samarbeid, raushet, gjensidig tillit og kompetanseutvikling. Her blir du del av et trivelig arbeidsmiljø med tverrfaglig samarbeid og dyktige kollegaer som brenner for sitt fag og gjerne vil dele kunnskap og erfaringer. Som del av TINE-familien tilbys du fleksibel arbeidstid og en hybrid arbeidshverdag, med kombinasjon av hjemmekontor og oppmøte på kontoret på Kalbakken, en 10 minutters togtur fra Oslo sentrum. Her har vi hyggelige og nyoppussede lokaler med treningsrom og god kantine. Vi tilbyr også gode forsikringsordninger, og en av Norges beste pensjonsordninger.
Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no, ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte Anne Hilde Nilsen på
975 89 490/
anne@financepeople.no.
Alle henvendelser behandles konfidensielt.
Søknader behandles fortløpende.
I forkant av ansettelse vil det kunne bli foretatt en bakgrunnssjekk for å verifisere opplysninger som fremgår av CV og tilgjengelig dokumentasjon. Bakgrunnssjekken er tilpasset stillingens karakter og gjennomføres etter samtykke fra aktuelle søkere. Nærmere informasjon vil bli gitt.