I Essity jobber vi kontinuerlig med merkevarebygging gjennom produktutvikling, tydelige strategier, merkevaneplaner og investering i merkevarebyggende tiltak, noe som resulterte i DLF merkevarepris 2020 og Svanemerkets merkebrukepris 2021. Nå søker vi deg som sammen med et sterkt nordisk markedsteam, norsk salgsorganisasjon og våre dagligvarekunder vil være med å utvikle Libero, Libresse, Tena og Lotus for fremtiden. Denne rollen har hovedansvaret for merkevarene Libresse og Tena i intimhygiene kategorien, en kategori med omsetning på ca. 375 millioner kroner i Norge. Stillingen vil rapportere til Customer Marketing Manager Norge. Essity tilbyr et godt arbeidsmiljø og utviklingsmuligheter. Vi holder til i sentrale lokaler på Helsfyr i Oslo.
Som Category & Shopper Marketing Manager Intimhygiene vil du arbeide med:
- Utvikle og lokalt tilpasse kategoriplaner og strategier i tett samarbeid med nordiske marketing kolleger
- Kategoriansvar lokalt for merkevarestrategi, produktportefølje, budsjett, forecasting, lanseringer etc.
- Stadig se etter kommersielle muligheter og kunne gå fra plan til handling
- Evne til å lede kategoriarbeid lokalt sammen med KAM, salgssjef, business developer og country director
- Du evner å ta frem god argumentasjon og selgende presentasjoner til interne og eksterne parter, samt presentere dette på en god måte
- Planlegge og gjennomføre merkevarebyggende, salgsfremmende lanseringer og kampanjer
- Utvikle salgs- og kampanjemateriell og ha et tett samarbeid med nordisk organisasjon, lokal shopper marketing manager og byråer
- Analysere marked, salgsutvikling og se muligheter basert på tallgrunnlag
- Noe reisevirksomhet ved kategorimøter og salgsmøter må påberegnes
Vi ser etter deg som:
Vi tror at riktig kandidat har erfaring fra dagligvarebransjen, samt erfaring med merkevarebygging. Vedkommende har en sterk forretningsforståelse og evner å se muligheter, planlegge aktiviteter og iverksette handlinger. Riktig kandidat evner å kombinere en analytisk, strategisk og kreativ tilnærming til rollen, med operativ og engasjerende personlige egenskaper.
- Utdanning: Høyskoleutdannelse, fortrinnsvis på masternivå innen økonomi og markedsføring
- Bakgrunn: Minimum 3 års erfaring innen markedsføring av sterke merkevarer innen FMCG, gjerne fra en større organisasjon hvor det har vært fokus på gode prosesser. Gjerne som produktsjef/ brand manager/ trade marketing manager/ shopper marketing manager eller liknende
Personlige egenskaper:
- Lagspiller som bidrar til godt arbeidsmiljø og er god til å kommunisere effektivt
- Handlingsorientert, mye driv, initiativtagende & løsningsorientert
- Analytisk med kunnskap fra Nielsen/Dunnhumby
- Kreativ og visuelt dyktig med god kunnskap i PowerPoint
- Resultatorientert med strategisk blikk og taktisk driv
- Selvstendig, ansvarlig og med teamfokus
- Relasjonsorientert; evner å skape kontakt og respekt hos kunder og kolleger
- Flytende i norsk og engelsk
Hvis du har spørsmål, ta kontakt med Partner, Tine Bonnevie (924 88 788
/ tine@bonesvirik.no) eller Senior Executive Researcher Christine Finset (920 10 731
/ christine@bonesvirik.no) i Bønes Virik Executive Search.
Søknadsfrist: Snarest