Enheten "Electrification distribution solutions unit" har globalt ansvar for distribusjonsløsninger innen ABB. Enheten leverer løsninger for et sterkere, smartere, grønnere kraftnett, inkludert mellom- og lavspenningskoblinger, automasjon og beskyttelse og pakkeløsninger som sekundære kompakte transformatorstasjoner.
Ta ditt neste karrieresteg i ABB med et globalt team som gir energi til transformasjonen av samfunn og industri for å oppnå en mer produktiv og bærekraftig fremtid. Personlig vekst og utvikling er like viktig for oss som for deg. Du vil bli en del av en uformell kultur hvor det å levere kvalitet er satt i høysetet. Hos oss vil du få kollegaer som er engasjerte og som etterlever våre verdier i det daglige. Vi har fleksibel arbeidstid, og tilrettelegger for hjemmekontor. Konkurransedyktige betingelser er en selvfølge og i tillegg har vi flere firmahytter. Hvis du synes dette høres spennende ut – vil vi svært gjerne høre fra deg.
Innkjøper
Innkjøp og logistikk (P&L) er en del av Electrification Distribution Solutions. Avdelingen har ansvar for innkjøp og logistikkaktiviteter fra designfase, anbud av spesialbestillinger og produksjons- og leveransefase. Vårt mål er å bygge og vedlikeholde et profesjonelt og motivert konsern som sikrer optimale innkjøpsleveranser til våre produksjonsbehov. P&L har fullt eierskap til hele anskaffelsesprosessen fra tilbud og frem til mottak av korrekt levering og fakturering. Vår P&L-ledelse må styrkes, og vi ser etter en entusiastisk og motivert kollega som kan bidra til bedre innkjøpsprosesser og lavere totale innkjøpskostnader. Stillingen rapporterer til LD Procurement & Logistics Manager.
Dine viktigste ansvarsområder og oppgaver vil være:
- Identifisere nye leverandører i samarbeid med kategoriteam
- Kvalifisere nye leverandører i samarbeid med spesialister innen leverandørkvalitet og engineering
- Forhandle avtaler med leverandører
- Anbefale rammeavtaler til ledelsen
- Bidra i anbudsarbeid
- Gjennomføre innkjøp i samsvar med standardprosedyrer
Ønskede kvalifikasjoner og erfaring:
- Høyere teknisk eller økonomisk utdannelse, Bachelor eller Mastergrad
- God kunnskap om sourcing- og anskaffelse
- Teknisk, kontraktsmessig og kommersiell forståelse og kunnskap
- Evne til å kommunisere godt og profesjonelt med interne og eksterne kunder
- Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsevner på engelsk og norsk
Personlige egenskaper:
- Systematisk og strukturert arbeidsform
- Resultatorientert
- Selvgående lagspiller med en positiv holdning
I ABB har vi et klart mål om å fremme mangfold og inkludering på tvers av alle dimensjoner: kjønn, LHBTQ+, evner, etnisitet og generasjoner. Sammen legger vi ut på en reise der hver og en av oss, individuelt og kollektivt, ønsker velkommen og feirer individuelle forskjeller.
Vi gjør oppmerksom på at i samarbeid med Meditor gjennomfører vi bakgrunnsundersøkelse på alle kandidater som mottar tilbud om ansettelse i ABB Norge. Dette for å sikre best mulig kvalitet i rekrutteringsprosessen, i henhold til ABBs selskapspolicy.
For mer informasjon om stillingen kontakt en av våre rådgivere i Skagerak Consulting ved: Erik Aasmundtveit tlf. 414 31 938, Monica Nordby tlf. 458 53 755 eller Cathrine Svendsen tlf: 926 06 610
Du kan også kontakte nærmeste leder til stillingen, Thor-Erik Kristiansen tlf: 90034372, om du ønsker det.
For å unngå bedrageriforsøk vil vi presisere at vi aldri ber om BankID-informasjon i søknadsprosessen
Skagerak Consulting AS er et unikt, tverrfaglig rådgivningsmiljø. Vi jobber med å utvikle mennesker og organisasjoner for å skape varige forbedringer og verdier i offentlige og private virksomheter. Vårt arbeid er basert på en kombinasjon av dokumentert metodikk, praktisk erfaring og en god porsjon sunn fornuft.
Les mer om Skagerak Consulting AS her: www.skc.no