Skagerak Energi er inne i en periode med store investeringer og vi er rigget for vekst innen fornybar energi. Vår ambisjon er å bli en enda mer attraktiv partner i regionen innen bærekraftig næringsutvikling. Seksjon Anskaffelser har ansvar for innkjøpsstrategi, anskaffelser og avtaleforvaltning, og er tidlig involvert i konsernets aktiviteter som berører leverandørmarkedet. Vi har store løpende anskaffelser i tillegg til betydelige investeringer fordelt over hele konsernet. I den forbindelse ønsker vi å styrke avdelingen med en dyktig Innkjøpsrådgiver som skal ha fokus på prosjektanskaffelser og rammeavtaler for vårt datterselskap Lede.
Arbeidsoppgaver
- Gjennomføre prosjektanskaffelser og følge opp kontrakter i prosjektgjennomføring, eksempelvis i forbindelse med utbygginger
- Etablere og følge opp rammeavtaler
- Aktivt arbeid med leverandørmarkedet og leverandørutvikling
- Bidra til oppnåelse av vår ledestjerne «På lag med en grønn framtid» gjennom å fremme bærekraft i anskaffelser
Kvalifikasjoner
- Erfaring fra liknende oppgaver med god kunnskap om kontrakter, prosjektgjennomføring, avtalerett og forhandlinger
- Erfaring fra offentlige selskaper underlagt lov om offentlige anskaffelser og forsyningsforskriften vil være en fordel, men vi kan gi god opplæring
- Utdanning fra høyskole eller universitet innen for eksempel økonomi, innkjøp / logistikk eller jus, eller også tekniske fag. Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet
- Generelt god og relevant IT-kompetanse
- Gode kommunikasjons- og formuleringsevner på norsk, skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper
- Du er selvgående, initiativrik og komfortabel med mye ansvar
- Du har en strukturert og systematisk tilnærming, følger etablerte prosedyrer og fullfører dine oppgaver på en god måte
- Du er faglig engasjert og interessert i å bidra til videreutvikling av våre innkjøpsprosesser
- Du samarbeider godt med dine kolleger og bidrar til et godt arbeidsmiljø
- Du kan identifisere seg med våre kjerneverdier Kompetent, Ansvarlig, Nyskapende
Hva vi tilbyr
l Skagerak Energi jobber vi hver dag for å utvikle bærekraftige løsninger og miljøvennlig produksjon. Med satsing på økt digitalisering og nye fleksible arbeidsformer jobber vi for innovasjon og ny forretningsvirksomhet. Vi arbeider aktivt for å skape et arbeidsmiljø preget av likeverd, mangfold og gjensidig respekt, og oppmuntrer hverandre til å tenke nytt, være modige og ta ansvar. Hos oss deler vi informasjon og ideer åpent med hverandre og sammen skaper vi en inspirerende arbeidsplass med god kultur og sunne verdier på lag med en grønn framtid. Utover dette tilbys:
- En utfordrende stilling i et solid og spennende konsern
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling i et kompetent miljø
- Konkurransedyktige betingelser og gode velferds- og fleksibilitetsordninger
- Arbeidssted vil være ved Skagerak-konsernets hovedkontor i Porsgrunn. Innflyttere til regionen kan forvente et sosialt og inkluderende miljø i selskapet, også utenfor arbeidstid. Regionen er i vekst, har et godt klima og nyter godt av nærhet til både sjø og fjell. Det er god infrastruktur i fylket, med firefelts E18 og togforbindelser, samt flyplass på Torp. Oslo er kun en togtur unna.
Interessert?
Ta kontakt med våre rådgivere i Bemanningsbyraaet, Stig A. Gåre Andresen eller Tommy Westby, for ytterligere informasjon. Din CV og søknad registreres ved å trykke på søknadslinken. Av hensyn til personvern/GDPR har vi ikke mulighet til å behandle søknader mottatt per e-post. Alle henvendelser blir behandlet konfidensielt, om ønskelig også overfor oppdragsgiver frem til en søknad foreligger.
Skagerak Energi forvalter kritisk infrastruktur og følger retningslinjer og lovpålagte sikkerhetskrav fra norske myndigheter. Det blir foretatt bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater i denne prosessen.
Har du relevant fagkompetanse og lyst på jobben? Søk!
Bemanningsbyraaet er et anerkjent rekrutteringsselskap og ett av Norges beste vikarbyrå. Vi rekrutterer til faste og midlertidige stillinger innen områdene kontor og administrasjon, økonomi og regnskap, IT, kundeservice, salg og marked, lager, logistikk og industri.
Når du blir innkalt til intervju hos oss vil vi i tillegg til intervjusamtalen gjennomføre tester hvor du får vist hvilke evner og egenskaper du har som er relevante for stillingen. Du vil få en coachplan som anbefaler deg hva du kan gjøre for å oppnå størst mulig suksess i denne og fremtidige jobber. Dersom du ikke får tilbud om stillingen du har søkt, har vi kanskje andre stillinger som kan være av interesse for deg. Gjennom rekrutteringsprosessen vil du utvikle din selvinnsikt slik at du vil være bedre forberedt til fremtidige møter og intervjuer.
Bemanningsbyraaet finner den jobben som passer best for deg. For mer informasjon, se bemanningsbyraaet.no