Virksomhetsleder
Blå Kors tjenesteproduksjon Oslo AS tilbyr NAV-tiltaket 'Avklaring for minoritetsspråklige', med 99 plasser. Vi har levert dette tiltaket gjennom to anbudsperioder og er pr. nå eneste leverandør av tiltaket i Oslo. I tillegg skal virksomheten videreutvikles til også andre tjenester, til både det offentlige og private næringsliv. Utvikling av denne delen av selskapet er et strategisk viktig satsningsområde for konsernet fremover, og til å lede dette arbeidet så søker vi nå en strategisk og utviklingsorientert virksomhetsleder. Du blir en viktig del av vår organisasjon, og har en sentral rolle i ledergruppen til morsselskapet Blå Kors Arbeidskompetanse AS. Nå ser vi frem til å høre fra deg!
Arbeidsoppgaver:
- Sørge for vekst og bærekraftig utvikling av Blå Kors tjenesteproduksjon Oslo AS
- Ansvar for drift og oppfølging av eksisterende kontrakter med NAV og andre
- Sørge for et godt samarbeid med oppdragsgivere og kunder
- Markeds- og strategiarbeid i samarbeid med konsernet for øvrig
- Utarbeide årlige handlingsplaner i tråd med strategi og budsjetter
- Lede arbeidet med anbud og søknader for virksomheten
- Følge opp HMS- og kvalitetssystemer som tilligger selskapet
- Forberede saker for styremøter i samarbeid med Adm. direktør
Kvalifikasjoner:
- Minimum 3-årig høyere utdanning innen relevant fagområde, eventuelt annen utdannelse kombinert med relevant erfaring
- Minimum 5 års arbeidserfaring fra relevante bransjer og et godt nettverk innenfor disse
- Erfaring fra personalledelse og budsjett-/resultatansvar
- Erfaring med ledelse av NAV-tiltak med oppfølging av resultatkrav og rapportering er en fordel
- God kjennskap utarbeidelse av anbud og offentlige anskaffelser
- God kjennskap til arbeidslivets kompetansebehov og voksenopplæring
Personlige egenskaper
- Opptatt av resultater, utvikling og kontinuerlig forbedring
- Stor gjennomslagskraft og handlings- og løsningsorientert
- Gode samarbeidsegenskaper og relasjonelle ferdigheter
- Driv for innovasjon og forretningsutvikling
- Strategisk, analytisk og systematisk
- Svært god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Vi tilbyr:
- En spennende og utviklende lederjobb med mulighet til å påvirke
- Et godt og dynamisk arbeidsmiljø, med vekt på kvalitet og innovasjon
- En organisasjon med god økonomi, og med en bredde av viktige tjenester
- En fremoverlent virksomhet med et godt utgangspunkt for videre utvikling
- Godt samarbeid og god dialog med våre oppdragsgivere og kunder
- En organisasjon som ser folk og sine brukere, som gjør en forskjell
- Tydelig fokus på kompetanseheving og utvikling av våre ansatte
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Lønn etter avtale
Søknadsfrist: senest innen 27.februar
For nærmere informasjon kontakt gjerne vår samarbeidspartner Skagerak Consulting ved Jan Inge Hiorth eller Solveig Hvidsten Dahl, eller Adm. Direktør i Blå Kors Arbeidskompetanse Gro Svennebye. Se kontaktinformasjon.