Trigges du av internasjonalt prosjektsalg av IT/software systemer? Spennende stilling som International Sales Manager
ACAMS Airport Tower Solutions AS er et norsk selskap med hovedkontor i Oslo sentrum. Selskapet utvikler og leverer spesialiserte datasystemer til bruk innen flysikring (Air Traffic Control). Våre markeder er sivile og militære flyplassoperatører i inn- og utland. ACAMS ble etablert I 2001 og består av høyt kvalifiserte personer innen systemutvikling, prosjektledelse og salg/markedsføring. Vi er totalt 40 personer hvor drøyt halvparten jobber utfra Norge og de øvrige fra lokasjoner i Tunisia, Indonesia, Canada og Singapore. Selskapet har et solid fotfeste i Norge med store og mindre installasjoner på nesten alle flyplassene. Eksportandelen er rundt 80% og ACAMS har oppnådd kontrakter i Midtøsten, Afrika, Asia og ikke minst Sør-Amerika (Brasil). Totalt har vi levert 400 systemer rundt omkring i verden og er blitt et anerkjent merkenavn i vårt globale nisjemarked.
Om rollen og arbeidsoppgaver
ACAMS har store ambisjoner for framtiden, og ønsker nå å utvide sitt salgsteam med en International Sales Manager (ISM). I denne rollen vil du få hovedansvaret for å oppnå salg internasjonalt og i Norge sammen med våre agenter og partnere. Arbeidet vil bestå av proaktiv kundekontakt, oppfølging av potensielle og eksisterende kunder, gjennomføre presentasjoner hos kunder og andre interessenter og messedeltakelse. Du vil også prioritere og lede salgsprosjekter som innebærer anbudsutarbeidelse med bidrag fra salgsstøtte, målrettet oppfølging av salgsprospekter i ulike faser, kontraktsforhandlinger og avtaleinngåelse. Dette er en kritisk rolle og du vil jobbe tett med et team av kompetente medarbeidere på tvers av funksjoner for å videreutvikle og implementere en salgsstrategi. I denne rollen vil du rapportere til Salgs- og markedsdirektør (CSMO).
Erfaring og kompetanse som er viktig for rollen
Vi søker en person som kan vise til dokumenterte resultater innen B2B prosjektsalg, gjerne fra et IT-software selskap. Du må trigges av internasjonalt salg, kunne lede salgsprosjekter fra A-Å og ha god forståelse for anbudsbaserte salgsprosesser / kontraktsforhandlinger. Det er en fordel å ha teknisk utdannelse på bachelor- og/eller masternivå, men dette er ikke et krav. Viktigst er at du har en genuin interesse/forståelse for salg av IT-teknologi og systemer, gjerne med interesse for luftfart og kanskje Air Traffic Management (flysikringstjeneste).
Du er en god relasjonsbygger og kommunikator, og evner å skaffe deg gjennomslag overfor beslutningstakere både internt og eksternt. Det er nødvendig med meget gode språkferdigheter i norsk og engelsk. Det er en fordel om du også kan ytterligere språk som for eksempel spansk eller fransk.
Egenskaper vi tror du kjennetegnes av
Vi tror du evner å utvikle gode kunderelasjoner overfor ulike kulturer og beslutningstakere. Du jobber målrettet og strukturert for å oppnå ønskede resultater og er kvalitetsbevisst, presis og nøyaktig i ditt arbeid. Du er utholdende og motiveres av å jobbe selvstendig og målrettet, men også av å skape noe i felleskap. Du er dyktig til å samarbeide på tvers av funksjoner og ser verdien av fleksibilitet og mangfold for å løse problemer. Du er misfornøyd med status quo, er proaktiv og tar initiativ og er komfortabel med å ta kalkulerte risikoer, feile og lære.
Hvordan er det å jobbe I ACAMS?
ACAMS holder til i svært sentrale og hyggelige lokaler midt i Oslo sentrum. Vi kan tilby gode arbeidsbetingelser, konkurransedyktig pensjonsavtale og forsikringer og fleksibilitet når det kommer til arbeidstid og arbeidssted.
Høres dette interessant ut?
Da hører vi gjerne fra deg. Ved spørsmål gjerne ta kontakt med vår rådgiver i Orion & Partners: Christian Hofbauer, 91708058
Nøkkelord | Prosjektsalg, Internasjonalt salg, IT-Software, Anbudsarbeid, Salgsstrategi |
Bransjekategori | IT / Telekommunikasjon / Internett |
Bransje | Annet |
Alternativ bransjekategori | Luftfart |
Alternativ bransje | Annet |