Innovation Manager Marketing
Ansvarsområde:
Innovation Manager Marketing er sentral i Innovation Center-teamet som er ansvarlig for å støtte den fremtidige konkurranseevnen og suksessen til Nicotine Pouch-porteføljen vår i EU, Midtøsten og Asia. Du vil være sterkt synlig for et bredt spekter av interne og eksterne interessenter, inkludert forretningsenheter, produkt- og teknologiutvikling, forsyningskjede samt seniorlederteamet. Dette er en rolle hvor du går i spissen for innovasjonsprosjekter fra konsept til lansering. Du vil lede og administrere de kommersielle delene av ny produktutvikling som driver vekst i omsetning så vel som resultat.
Stillingen rapporterer til Director Innovations.
Dette er de sentrale arbeidsoppgavene:
- Bidra til utvikling av og implementere innovasjonsstrategi, samt plan som leverer på våre forretningsmål
- Lede marketing- og kommersiell del av innovasjonsprosjekter gjennom innovasjonsstadiet, fra forbrukerinnsikt til lansering og oppfølging etter lansering
- Identifisere kommersielt sterke innovasjonsmuligheter for å drive innovasjonspipeline og bygge merkevaren i samsvar med merkevarestrategi og -arkitektur
- Utvikle kommersielt sterke innovasjonskonsepter
Dette tror vi er deg:
Vi tenker at du har utdannelse på masternivå innen markedsføring/økonomi/bedriftsadministrasjon og omfattende erfaring fra en kommersialiserings- eller brand management/marketingrolle med fokus på utvikling av nye produkter - fortrinnsvis innen FMCG, og gjerne internasjonalt. Videre ser vi for oss at du har en fin balanse mellom kreativitet og kommersialisering, og at du kan møte udekkede forbrukerbehov med kunnskap om hvordan man utnytter muligheter.
- Strategisk og analytisk tankesett som går naturlig fra ord til handling
- Variert interessentstyring som kan påvirke på alle nivåer i organisasjonen
- Meget god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
For å lykkes i denne rollen er det viktig at har lyst til å gå inn i en nyopprettet stilling i en nyopprettet organisasjon, og at du ønsker å spille en sentral rolle i den fremtidige suksessen til nikotinposeporteføljen vår.
Det er viktig at du har sterk gjennomføringskraft og gode prosjektlederegenskaper, og at du kan drive frem teamarbeid i komplekse, tverrfunksjonelle prosjekter og organisasjoner.
Du kjenner 6P marketingstyrkene Positioning, Product, Pack, Price, Promotion & Place.
Hvorfor Swedish Match?
Swedish Match er et veletablert, internasjonalt og innovativt selskap med høykvalitetsprodukter og kjente merkevarer. Hos oss blir du del av et lidenskapelig og engasjert team med en åpensinnet atmosfære, og vi er trygge på at medarbeidere med mangfoldig bakgrunn er positivt for virksomheten vår. Swedish Match ønsker å være kjent som en åpen og inkluderende arbeidsgiver hvor alle ansatte har like muligheter til å oppnå sitt fulle potensial, og tilbyr en hybrid arbeidsplass hvor du kan jobbe hjemmefra opptil to dager i uken.
Swedish Match ønsker å minimere klimaavtrykket av virksomheten, derfor kaller vi bærekraftstrategien vår "Minimize + – Maximise". Vi er sikre på at forbrukerne kan nyte produktene våre enda mer når de vet at innholdet i hvert produkt er bærekraftig produsert, levert og pakket.
Sigarettrøyking forkorter livet til drøyt 6 millioner mennesker årlig. Ved å utkonkurrere den dødelige sigaretten med attraktive og langt mindre skadelige produkter som tiltrekker røykere, kan vi skape en bedre verden. Bli med Swedish Match i vår visjon om å skape en verden uten sigaretter!
Søknadsinformasjon:
Kontakt gjerne André Hovelsrud Oddevald, telefon 955 59 884 eller Geir Olderbakk, telefon 900 28 283 hos Orion & Partners på om du har spørsmål.
Vil du vil skal ringe deg med mer informasjon? SMS #1198 til 955 59 884.
Du søker på stillingen ved å bruke søkefunksjonen i annonsen. Lykke til!