Forretningsområdet FO Telekom ønsker nå å styrke CFO-organisasjonen med en analytisk og teknisk sterk Forretningsanalytiker til nyopprettet stilling. Vi ser etter deg som brenner for å forbedre prosesser og verktøy for å bidra til innsikt i data gjennom analyser og etablering av god styringsinformasjon.
Du vil rapportere til Leder Data og Analyse, og jobbe tett med resten av ledelsen i forretningsområdet for å sikre optimalisering av den operasjonelle driften, effektiv rapportering og analyse gjennom videreutvikling av BI verktøy. Videre vil stillingen jobbe tett med operative enheter, og bistå i analyser og driftsforbedringsprosjekter i samarbeid med regiondirektører og lokale lederteam. For å lykkes med dette må du være fremoverlent, initiativrik og evne å kommunisere og involvere deg i alle deler av organisasjonen - fra det operasjonelle til ledelsen. Utover solid erfaring med utvikling av BI-verktøy er praktisk erfaring fra consulting, performance management eller business controlling en stor fordel for den rette kandidaten.
Sentrale arbeidsoppgaver
- være en nøkkelperson i utarbeidelse av analyser og delta i driftsforbedring i operative enheter
- bidra til å videreutvikle Power BI for bruk i drift-- og selskapsstyring
- bidra til god dataarkitektur og kontroll på kildedata
- etablere KPIer og harmonisere data i enhetene
- implementere systemer og prosesser i forretningsområdets enheter
- delta i utarbeidelse av rapportering til styret og ledelse
- supportere i budsjett- og prognoseprosesser
- ad hoc rapportering, analyser og prosjekter på tvers av ulike forretningsområder
Ønskede kvalifikasjoner
- sterke analytiske ferdigheter og god forretningsforståelse
- relevant høyere utdanning, ind.øk, siv.øk eller tilsvarende
- minimum 3 års erfaring fra tilsvarende rolle, consulting, performance management eller annen relevant erfaring
- erfaring fra prosjektvirksomhet er en fordel
- kompetanse innen relevante analyseverktøy som Power BI eller lignende
- erfaring fra Lean og kontinuerlig forbedringsarbeid
- solide ferdigheter i Excel og Office-pakken generelt
- meget god muntlig og skriftlig fremstillingsevne, både på norsk og engelsk
Personlige egenskaper
For å lykkes og trives i rollen må du være analytisk, forretningsorientert og ha høy gjennomføringsevne. Du må evne å løfte blikket og se helheten samtidig som du har kontroll på detaljene, og du har en grunnleggende positiv og løsningsorientert innstilling. Videre er du ansvarsbevisst og forstår viktigheten av kvalitet i leveransene, og du trives med høyt tempo og høye krav. Sterke samarbeids- og kommunikasjonsegenskaper vektlegges tungt, samtidig som du evner å levere selvstendig.
Vi tilbyr
Til den rette kandidaten kan OneCo tilby en faglig utfordrende og spennende stilling hvor du får være med på videreutviklingen av et landsdekkende selskap i vekst. Det vil være store muligheter for både faglig så vel som personlig utvikling i en stilling som byr på varierte og komplekse arbeidsoppgaver. I stillingen som Forretningsanalytiker vil du i stor grad få påvirke og bidra til hvordan vi styrer og følger opp en stor virksomhet. Dette i tett samarbeid med både ledelse og operative miljøer. Arbeidsmiljøet beskrives best som fremoverlent og kompetent, og er preget av hyggelige, engasjerte og dyktige kollegaer. Selskapet holder til i moderne lokaler på Brobekk, og det tilbys konkurransedyktige betingelser.
Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via
www.financepeople.no og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte Ulrik Langabø, Partner i FinancePeople, på 930 05 357/
ulrik.langabo@financepeople.no.
På grunn av ferieavvikling vil søknader bli behandlet i august.