Grieg Connect har et produkt i verdensklasse som har vunnet 90 % av markedet i Norge og som tar markedsandeler i det svenske og det finske markedet. Selskapets mål er å være en markedsleder i Norden innen 2025 og bli en anerkjent leverandør av sine produkter i Europa og globalt innen 2028.
Selskapet har 30 ansatte og har kontorer i Kristiansand, Kristiansund, Gjøvik og Bergen, samt i Finland og Sverige. Omsetningen for 2022 var på 50 millioner, opp fra 39 millioner i 2021. Det vil bli etablert et kontor i Oslo / omegn, som blir arbeidssted for CFO.
Stillingen rapporterer til CEO og er en del av konsernledergruppen.
Gjennom helhetlig økonomistyring, og ved å strukturere og tilrettelegge for langsiktig og hensiktsmessig finansiering, skal du bidra til å bygge en økonomifunksjon tilpasset fremtidens virksomhetskrav og sikre ytterligere suksess for et selskap i stor vekst.
Ansvar og arbeidsoppgaver
- tett sparringspartner for CEO
- økonomistyring, kostnadskontroll og rapportering
- bidra kommersielt og strategisk til selskapets videre vekst, som oppkjøp og investeringer
- gjennomføre risikovurderinger som del av nye forretningsmuligheter
- sikre optimal kapitalallokering, risiko-, balanse- og likviditetsstyring
- ta eierskap og være naturlig kontaktpunkt for revisor
- bistå med økonomiske analyser og beslutningsstøtte til ledelse og styre
- bistå i strukturering og omstilling, optimalisere finansielle prosesser
- ansvarlig for å bygge modeller, rapporteringsstruktur, budsjett- og prognoseprosesser
- følge opp at forbedringstiltak gjennomføres som planlagt i virksomheten
- HR og contract management – etterlevelse av kvalitetsrutiner
- påse at lover, regler og myndighetskrav for øvrig overholdes
Kvalifikasjoner
Vi ser etter kandidater med høyere relevant utdanning. Erfaring fra software / SaaS-selskap er avgjørende. I tillegg kan du gjerne ha erfaring fra consulting eller revisjon. Du har god regnskapsforståelse og faglig kompetanse innen NGAAP. For øvrig ser vi etter deg som har erfaring med:
- budsjett og likviditetsstyring
- økonomirapportering
- verdivurdering, finansiering, kapital- og risikostyring
- rapportering til styre og eiere
- forretningsutvikling
- bruk av IT, analyse og rapportering (Power BI eller liknende)
- rutiner og kvalitetsforbedring
- virksomhetsstyring og utvikling av KPIer
- erfaring med SaaS / ARR (annual recurring revenuer
- 'erfaring fra internasjonal virksomhet er en fordel
Personlige egenskaper
Du er forretningsorientert og kommersiell, ambisiøs og initiativrik, jobber analytisk og strukturert. Du er løsningsorientert og evner å jobbe både strategisk og operativt. Du kommuniserer godt, både muntlig og skriftlig, på norsk og engelsk.
Personlige egenskaper vil bli vektlagt i kandidatvurderingene.
Vi tilbyr:
En spennende lederstilling for et teknologiselskap som skal skaleres internasjonalt ut fra en unik markedsposisjon i Norge. Grieg Connect har et godt arbeidsmiljø med dedikerte ansatte som er sterke på produktutvikling, og som har utviklet en portefølje som bidrar til effektiv og trygg maritim logistikk som reduserer klimaavtrykket. Du blir en del av Grieg-gruppen som er et verdibasert og langsiktig familieeid selskap og vil ta del av lederfellesskapet på tvers av selskapene i Grieg-gruppen.
Lokasjon
Oslo / omegn
For mer informasjon se:
https://griegconnect.com/
https://grieg.no/
Ønsker du ytterligere informasjon, er du velkommen til å ta kontakt med vår rekrutteringspartner Bønes Virik Executive Search ved Lasse Virik, tlf 908 95 437 eller Beate Ottem Svanes, tlf 918 33 000
Søknadsfrist 4. mars 2024