Dataanalytiker
Vi i analyseavdelingen ønsker oss en ny kollega. Som dataanalytiker i Amedia vil du både være en nøkkelperson i teamene du skal jobbe i, og i organisasjonen som helhet. Din hovedoppgave vil være å knytte sammen produktutviklingen med innsikten fra dataene våre. Alt vi gjør skal være datainformert. På den måten kan vi jobbe smidig, snu oss rundt og gjøre mer av det som fungerer.
Vi er en matriseorganisasjon. Det vil si at du blir en viktig del av en analyseavdeling og -miljø, men i det daglige jobber i tverrfaglige team sammen med andre fagområder. Det kan være utviklere, produkteiere, journalister, designere, dataingeniører, KI-avdelingen og andre.
Arbeidsoppgaver:
- Måle og evaluerer om tiltakene våre har den effekten vi ønsker, for eksempel gjennom A/B-testing.
- Være en brobygger mellom forretning, innhold og teknologi. Samarbeide og spre innsikt.
- Hjelpe oss å finne svar på vanskelige spørsmål gjennom å grave dypt i dataen vår.
- Komme opp med og etterforske egne hypoteser rundt hvilke muligheter og utfordringer produktene våre har.
- Visualisere rapporter og dashboards ved bruk av BI-verktøy.
- Analysere data og hjelpe oss å gjøre databaserte beslutninger.
- Være en aktiv bidragsyter og sparringspartner i analysemiljøet hos Amedia, og i andre avdelinger av konsernet.
Hvem er du?
Du har relevant høyere utdanning innenfor statistikk, medievitenskap, ingeniørfag eller lignende med et par års relevant arbeidserfaring. Du har erfaring med store datamengder, og kompetanse innen databaser som gjør deg i stand til å grave deg ned i det vi mener er medie-Norges beste atferds-, abonnements- og innholdsdata. Uttrekk og behandling av data med SQL vil også være viktig at du behersker.
Du er motivert av å jobbe med samfunnsoppdraget vårt: journalistikken. Sammen skal vi lage de beste nyhetsproduktene for lesere og annonsører.
En god kollega. Du er flink til å samarbeide og kommunisere med de jobber sammen med – enten det er andre analytikere eller kolleger fra andre fagområder. Innsikten og analysen er ikke god før den blir brukt av de vi jobber sammen med.
Nysgjerrig! Vi trenger de som er interessert i brukerne våre og forretningen, slik at vi kan utforske hvilke problemer og muligheter vi ikke visste vi hadde.
Hva vi tilbyr
I Amedia har vi en god plattform for faglig og personlig utvikling, og du vil få anledning til å benytte og utfordre din kompetanse. Vi er en arbeidsplass som verdsetter worklife balance, med et sterkt samhold og samspill. Amedia har sterkt fokus på utvikling hos den enkelte, og du vil bli møtt med gode utviklingsplaner, god oppfølgning og et system som ønsker å se deg lykkes!
Vi samarbeider, lærer, bryr oss om hverandre og spiller hverandre gode. Hos oss vil du oppleve høy grad av frihet. Frihet til å være seg selv, til å påvirke egen arbeidshverdag, til å ytre seg og med rom for å feile. Vi er svært bevisst på vårt samfunnsansvar og ønsker at våre ansatte deler våre verdier omkring etisk journalistikk og kaste lys på saker som gjør lokaldemokratiet sterkere!
Amedia oppfordrer søkere fra ulike bakgrunner og perspektiver til å søke, da vi verdsetter mangfold og inkludering i vårt team.
Interessert?
Hvis du kjenner deg igjen i beskrivelsen, håper vi på å høre fra deg! Hvis du har spørsmål til stillingen eller rollen, kan du ta kontakt med Stian Iversen (995 27 314) eller André Hovelsrud Oddevald (955 59 884). For å søke på stillingen kan du enkelt søke gjennom vårt rekrutteringssystem.