Er du glad i å bygge relasjoner og har et øye for detaljer? Trives du å arbeide i et høyt tempo hvor uforutsette hendelser kan oppstå, ved for eksempel forsinket transport eller større ordre enn prognostisert fra kunde?
Som Supply Planner i Haugen-Gruppen vil du få totalansvar for for en leverandørportefølje, avrop og oppfølging av flere av de største leverandørene, og sørge for at Haugen-Gruppen oppnår riktig lagernivå som bidrar til den høyeste leveringsevnen til den laveste kostnaden og redusert matsvinn. Rollen krever en person som er ansvarsfull og kundeorientert, som arbeider proaktivt for å drive seg selv og sine prosesser mot fastsatte målsetninger. Riktig kandidat jobber systematisk og strukturert, og brenner for kontinuerlig forbedring.
Hverdagen din i korte trekk:
- Basert på prognoser, skape innkjøpsordre og bestille transport. Oppnå lagernivåer som bidrar til en høy leveringsevne til kunder, minimalt med matsvinn og optimale transportkostnader
- Planlegge og optimere lagernivåer gjennom gode modeller og parametere som sikkerhetslager, bestillingsfrekvens etc. med hovedformål om å oppnå god lagerrotasjon og optimal kapitalbinding
- Overvåke og analysere resultater/KPIer for å sette i gang korrigerende tiltak og kontinuerlige forbedringer
- Koordinere og samarbeide med Demand Planner, produksjon, leverandører, lager, transport etc. for å sikrestille kostnadseffektiv flyt med riktig leveringspresisjon til hele verdikjeden
- Sikrestille kontinuerlig forbedring av leveranseprosessen og systemene. Identifisere, foreslå og gjennomføre forbedringer i hele verdikjeden
- Være kontaktperson for leverandører, kundeservice og Brand Managere angående leveringssituasjon, neste produksjon, tilgjengelighet etc.
- Samarbeide med Supply Chain i andre markeder for sammen å oppnå en bedre Supply Chain med god leveringsevne på kort og lang sikt
- Oppfølging av leverandørprestasjoner og arbeide med SLA
- Arbeide proaktivt i S&OP-prosessen for å sørge for at Supply Chain oppfyller kravene
Vi tror at den som lykkes best i rollen har:
- Bachelor innen Supply Chain eller lignende, Master anses som pluss
- Minimum 2-3 års erfaring fra planlegging og Supply Chain-prosesser
- Gode analytiske egenskaper
- Erfaren i bruk av IT verktøy for å optimere arbeidsprosesser og oppfølging av leverandører (Power BI, Microsoft Dynamics AX, SO99 etc)
- Rollen innebærer at du kommer til å mange kontaktpunkter både internt og eksternt, noe som krever god kommunikasjon og sosiale ferdigheter.
- God kunnskap til Supply Chain prosesser og Supply Chain kostnader for å søke de økonomiske riktige beslutningene til enhver tid
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne i de skandinaviske språkene og engelsk
Hos Haugen-Gruppen vil du få:
- Vi er rå på å skaper verdi mellom samarbeidspartnere gjennom våre verdier og adferd, som er gründer-ånd, fleksibilitet, hurtighet og ansvar (mennesker-planet-profitt)
- Arbeidssted er i hovedsak på Haugen-Gruppens kontor på Delitoppen, Vestby, men selskapet har per i dag en fleksibilitet på 1, maks 2 dager hjemmekontor per uke
- Subsidiert kantine med egen kokk
- Treningsrom
- Konkurransedyktige betingelser
For spørsmål om stillingen, ta kontakt med en av våre rådgivere i The Assessment Company, Sissel Brodtkorb på tlf 41 22 09 13 eller Fredrik Boldt på 974 031 34.