Entra søker en innkjøpskoordinator til innkjøpsteamet i Oslo. Selskapets anskaffelser dekker et vidt område og består av innkjøp av varer & tjenester til Prosjektutvikling, Drift og vedlikehold, og Administrasjonen. Totalt anskaffer Entra ASA årlig varer og tjenester for ca. 2,3 mrd. kroner.
Hovedarbeidsoppgaver:
- Bidra i innkjøpsavdelingens operative og strategiske oppgaver, herunder støtte arbeidet med utarbeidelse av maler og verktøy, kompetansebygging og sikre etterlevelse av rutiner
- Kommersiell ansvarlig for definert innkjøpskategori., fortrinnsvis innen bygg & anlegg eller fasilitetstjenester (Soft FM).
- Bidra med å utvikle analyser, innkjøpsplaner og implementere disse sammen med kategoriansvarlig
- Konkurranseutsette, forhandle og implementere rammeavtaler og være ansvarlig for leverandørkommunikasjon
- Bistå organisasjonen med rådgivning og gjennomføre strategisk innkjøp i samarbeid med linjen
- Sikre ivaretagelse av Entras verdikjede i innkjøpsarbeid/aktiviteter og satsing på «Samfunnsansvarlige innkjøp»
- Være den sentrale faglige ressursen mht. innkjøpssystemer internt i innkjøpsavdelingen
- Bistå i utvikling og implementering av beste praksis vedr. arbeidsprosesser, rutiner og dokumenter i relasjon til innkjøpssystem
- Bidra til videreutvikling av innkjøpsfunksjonen gjennom identifisering av effektiviserings- og forbedringsmuligheter
- Bistå organisasjonen med å øke deres kompetanse innenfor innkjøp
Kvalifikasjoner
- Erfaring fra operativt innkjøpsarbeid samt leverandøroppfølging
- God forhandlingskompetanse og kontraktforståelse
- God kompetanse og praktisk erfaring relatert til innkjøpkontrakter
- Teknisk og/eller økonomisk/juridisk utdannelse
- Minimum 3 års erfaring innen innkjøpsfaget
- God kommersiell forståelse og resultatorientert
- Erfaring fra drift, vedlikehold, prosjekt eller fasilitetstjenester innenfor eiendom er en fordel
- Kunnskap og erfaring i bruk av IT-systemer knyttet til innkjøpsprosesser, herunder ERP, Procure to pay etc.
Personlige egenskaper:
- Helhetlig og kommersielt perspektiv på innkjøpsfunksjonen
- Proaktiv og løsningsorientert
- Evne til å arbeide selvstendig, samt fungere godt i team
- Evne til å bygge gode relasjoner internt og eksternt
- Sterke forhandlingsevner og gode analytiske egenskaper
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Solid etisk plattform og høy personlig integritet
- Må kunne indentifisere seg med og etterleve Entras verdier
Entra tilbyr:
- Inkluderende kollegaer i et sterkt faglig miljø, med mulighet for kompetanseheving i et fremtidsrettet selskap som er miljøledende og best på kundeopplevd kvalitet
- Entra er sertifisert i henhold til Great Place to Work’s globale standard for en god arbeidsplass
- Sosialt miljø med muligheter for trening, turer og andre aktiviteter
- I tillegg til konkurransedyktig lønn har Entra gode betingelser i form av resultatlønn, aksjesparingsprogram, pensjonsordning og forsikringer
- Flotte innbydende lokaler sentralt ved Oslo S
For ytterligere informasjon er du velkommen til å kontakte Capus AS ved Partner Kristian Lennertzen på 91 61 60 73 eller Researcher Nathalie Smulders på 47 08 38 41. For å komme i betraktning til stillingen må du søke via linken "Søk ". Du må da fylle ut et kort skjema med personalia, samt laste opp søknad og CV.
Søknadsfrist: Tirsdag 12. Desember 2017