Bilbransjen er i store og spennende endringer. Vi kan eie bil, leie bil eller dele bil. Vi kan kjøre elektrisk, plug-in, bensin eller diesel. Bilen er koblet til nett og er snart helt selvkjørende. Og dette er bare starten.
Som Webanalytiker/ Traffic Manager skal du implementere og kvalitetssikre korrekt tracking og datainnsamling på alle våre nettsider og digitale flater, samt bidra med rapporter og tilgjengelighet av data. Stillingen har operasjonelt ansvar.
Hovedoppgaver
- Implementere de rette analyseverktøyene i hele konsernet
- Sette opp måling av effekt og læring for alle markedsaktiviteter
- Implementere måling av hele kundereisen inkl. cross-device tracking
- Sikre god integrasjon, scripting og teknisk støtte
- Overvåke og rapportere respons, trafikk og konvertering
- Være en pådriver for å bruke innsikt i digital forretningsutvikling
- Tilrettelegge og formidle for gode beslutningsgrunnlag
- Bistå digitale markedsførere med ROMI for de ulike kanaler
- Implementere systemer og test for vårt arbeid med CRO/LPO
Kvalifikasjoner
- Høyere utdannelse innen IT, programmering eller lignende
- Erfaring fra lignende stilling, gjerne byrå eller større organisasjon
- Solid erfaring med implementering og kvalitetssikring av tracking
- GAIQ eller tilsvarende for Adobe/webtrends
- Solid erfaring med Adwords/Doubleclick/Adform.
- Erfaring med dashboardverktøy ala datastudio, klipfolio, powerBI
Vi ser etter deg som har en genuin interesse for datainnsamling og tracking av nettsider og ser verdien av å skape gode digitale kundeopplevelser som konverterer. Du trives best når du kan benytte de nyeste verktøy og er kontinuerlig oppdatert på ditt fagområde. Med en travel hverdag evner du å ha oversikt og prioritere, samt ta initiativ og være selvgående
Stillingen vil rapportere til Direktør for Kundereiser og digitale flater.
Arbeidsplass vil være på hovedkontoret i Solheimveien 7, i Lørenskog.