Er du en dyktig kommunikator og et kreativt talent som kan lage Norges beste presentasjoner?
Er du i tillegg en som ser kommersielle muligheter der andre blir blanke i blikket? Da skal du jobbe i FINN.
FINN søker etter en ny konseptutvikler som skal styrke Schibsteds service overfor annonsørene. Konseptutvikleren skal synliggjøre FINN- og Schibsteds kommersielle muligheter. Som konseptutvikler vil du sette deg grundig inn i annonsørenes forretnings- og kommunikasjonsutfordringer gjennom innsiktsbaserte kunde- og markedsdata. Du vil jobbe med alle Schibsteds medier, med mål om å gi annonsørene kommersielle løsninger med god ROI. Det blir konseptutviklers oppgave å utvikle kommersielle konsepter og pakkeløsninger i tråd med FINNs og Schibsteds mulighetsrom. Vår nye konseptutvikler blir en del av teamet FINN Motor.
Ansvarsområder/arbeidsoppgaver
- Designe annonser og mockups/skisser for våre annonsører
- I samarbeid med salgsteamet, være ansvarlig for å utvikle helhetlige medieideer og løsninger for kundene
- Utarbeide Norges beste presentasjoner til kundemøter gjennom dyp innsikt om kunde og bransje – skape den gode historien
- Delta aktivt i kundeprosesser og kundemøter
- Bli en uvurderlig bidragsyter for salgsteamet gjennom pitcher, og utvikle kommersielt gjennomførbare konsepter for å nå salgsmål
- Konseptutvikleren jobber i team Motor, men vil også jobbe tett med det øvrige kreative miljøet i FINN
- Aktiv deltagelse i kreative forum bestående av andre som jobber med kreativt salg/konseptutvikling i FINN og i Schibsted
Kvalifikasjoner
- Erfaren bruker av Photoshop og andre designverktøy
- Erfaring med video og/eller HTML er ønskelig
- Høyere relevant utdannelse, minimum bachelor-nivå
- Relevant bransjeerfaring, gjerne fra lignende stillinger hos annonsør, medie- eller reklamebyrå
- Troverdig diskusjonspartner gjennom et kreativt tankesett med faglig forankring
- Uredd og tør å utfordre både selgere og kunder, med et analytisk og dokumentert utgangspunkt
- Stor interesse for- og kunnskap om markedsføring og kundekommunikasjon
- Digital bakgrunn med kompetanse og interesse for alle typer digitale flater og plattformer
- Jobber planlagt og strukturert, uten at dette hindrer farten eller kreativiteten
Personlige egenskaper
- Høyt tempo
- Stilling i et av Norges beste selskaper å jobbe i (Great Place to Work)
- Et mediekonsern som viser vei og ligger i front internasjonalt
- Et miljø preget av høyt prestasjons- og presisjonsnivå
- En nøkkelrolle i et team som har god track-record og ambisjoner om å løfte arbeidet ytterligere
- En spennende arbeidshverdag
- Meget god kantineordning
- Konkurransedyktige betingelser og personalgoder