Er du vår neste leder? Er du den som har kunnskapen, engasjementet og evnen til å skape ekstraordinære resultater sammen med, og gjennom andre? Er du usedvanlig faglig sterk, men samtidig genuint interessert i å videreutvikle deg og de rundt deg, og utfordre status quo? Ja, da hører vi gjerne fra deg!
Som leder for CRM- og markedsavdelingen vil du være en av RiksTVs kommersielle direktørs viktigste sparringpartnere, og ikke minst den som peiler retning og setter prioriteringer for CRM- og markedsavdelingen. Du vil være ansvarlig for å videreutvikle og styrke merkevaren RiksTV, og sikre at vi kontinuerlig øker effekten av de aktiviteter vi gjør – hele tiden styrt av kundeorientering og innsikt.
Det forventes at du er selvstendig, proaktiv og bringer godt definerte tiltak for styrket merkevare og økt ROMI til torgs. Videre forventes det at du har høy gjennomføringsevne og at du sikrer at overordnede prioriteringer brytes ned i konkrete tiltak - og gjennomføres.
CRM- og markedsavdelingen består i dag av seks dyktige og engasjerte RiksTV-ansatte som har det overordnede ansvaret for merkevaren RiksTV, samt kommunikasjon i egne, kjøpte og fortjente flater. I tillegg har teamet en dedikert smidig coach, som har fokus på at både det enkelte teammedlem og teamet som helhet utvikles og presterer optimalt.
Ansvaret ditt omfatter:
- Eie og forvalte merkevare og merkevarestrategi
- Kommunikasjon i egne, kjøpte og fortjente flater
- Kundekommunikasjon/CRM
- Optimalisere effekten av markedsbudsjettet
- Resultatansvar for merkevare- og kunde-KPIer
- Å være en rollemodell for vår kultur og en god RiksTV-ambassadør
Dine egenskaper:
- God til å formulere og formidle vårt målbilde og våre prioriteringer, samt bryte disse ned i konkrete oppgaver til teamet
- Trygg på og godt kjent med effekten av "tradisjonelle" markedsvirkemidler, samtidig som du er genuint drevet av å utfordre status quo med nye, innovative og utradisjonelle tilnærminger
- En som drives av å skape resultater gjennom andre og som utvikler andre gjennom delegering, ansvarliggjøring og støtte
- Du har god forretningsforståelse og kremmerånd
- Du er analyse- og innsiktsdrevet
- Trygg og tillitsvekkende
- Gode samarbeidsevner. Du forstår at din rolle, og markedsavdelingen, er en del av noe større og at man er avhengig av samarbeid i hele organisasjonen for å forløse RiksTVs fulle og hele potensial
- Interesse for TV og mediebransjen er en fordel
Faglige kvalifikasjoner:
- Erfaring som leder for en CRM-/markedsavdeling
- Kan vise til meget gode resultater både som fagperson og leder
- Erfaring med, eller interesse for, Agil arbeidsmetodikk
Hva vi tilbyr:
Hos oss får du en utfordrende og spennende hverdag i en bransje i enorm utvikling, med produkter som er synlige og engasjerende for brukerne. Vi holder til i moderne lokaler på Økern, med topp moderne møterom, takterrasse, treningsrom, bordtennisbord, shuffleboard - og en fantastisk kantine med vår egen kokk.
Vi er en kompetansebedrift med gode utviklingsmuligheter, og vi har et ungt og godt sosialt miljø. Utover konkurransedyktige betingelser får du fleksible arbeidstider og fleksibel ferieavvikling.
Om RiksTV
RiksTV har som mål å være en ledende tilbyder av levende bilder på alle de flater som teknologien muliggjør. Med folks seervaner og et TV-marked i sterk endring, må produktene vi tilbyr stadig tilpasses, og som selskap må vi utvikle og forbedre oss kontinuerlig. I RiksTV jobber vi derfor etter smidig arbeidsmetodikk, der vi sikrer gevinster gjennom kontinuerlig måling, evaluering og optimalisering (test - lær - bruk).
RiksTV er en TV- og underholdningsdistributør som så dagens lys i 2007 da de analoge TV-signalene ble slukket. Fra den gang har selskapet utviklet seg enormt, og vi tilbyr i dag en TV-opplevelse utelukkende på kundens premisser. Tjenestene tilbys på TV-en din via det digitale bakkenettet eller fiber, på Apple TV, på en hvilken som helst mobiltelefon eller nettbrett eller via nettleseren din - hvor som helst i landet.
RiksTV omsetter nå for over 1,2 milliarder norske kroner i året, og har en sunn økonomi og drift som legger til rette for spennende investeringer i fremtiden. RiksTV har et innovativt miljø og er innsiktsdrevet i sitt arbeid, men kanskje viktigst av alt: De ansatte har et brennende engasjement for å lage Norges aller beste TV-opplevelse.