Lindorff, divisjon Kunde og Salg, søker etter en Key Account Manager med sterk kommersiell og strategisk kompetanse innen segmentet bank, finans og forsikring.
Ansvarsområdene som Key Account Manager vil i hovedsak være å ivareta og utvikle de strategiske kundene til Lindorff.
Forsikringsbransjen opplever store endringer. Selskapene opplever en økende konkurranse fra både nye nasjonale og internasjonale aktører. Samtidig vil det være behov for å se på nye tjenester for å imøtekomme nye forbruksmønstre hos forsikringsselskapenes kunder. Dette vil medføre økende krav til innsikt i markedet. Lindorff har med sin innsikt i og data på forbrukermarkedet, en unik mulighet til å bidra med produkter, tjenester og kompetanse for å hjelpe sine kunder til å møte disse endringene.
Som Key Account Manager for noen av våre viktigste kunder skal du etablere og utvikle partnerskap ved å identifisere nye strategiske relasjoner til kommersielle, forretningsmessige og nøkkelpersoner hos kunden.
Kandidaten vi ser etter har bred erfaring fra krevende forhandlinger og har erfaring fra å omsette strategi og kundeinnsikt til konkurransedyktige løsningsforslag. Strategisk, analytisk og kommersielt fokus er kritisk for å lykkes i rollen som Key Account Manager. I stillingen vil man samarbeide med tilsvarende rolle i andre land internasjonalt
Arbeidsoppgaver
- Overordnet ansvar for selskapets største forsikringskunder på tvers av produktområder til Lindorff
- Utarbeide strategiske salgs- og oppfølgingsplaner, samt gjennomføre disse på egne kunder
- Fungere som rådgiver og sparringspartner
- Reforhandlinger - og mersalgsansvar
- Budsjettansvar
Kompetanse og egenskaper
- God forståelse for utviklingstrender innen forsikringsbransjen
- Interesse for nye teknologiske løsninger og de mulighetsrommene disse gir
- Må ha god kompetanse på å identifisere fremtidige muligheter og skape ny forretning sammen med kunder. Det krever en forståelse for kundebehov og markedene kunden opererer i
- Erfaring med å etablere og utvikle strategisk partnerskap til forretningsledelsen
- God økonomisk forståelse
- Salgs- og forhandlingserfaring med gode resultater
- Høyere økonomisk utdannelse – gjerne masternivå
- Det er en fordel med etablert nettverk innenfor forsikringsbransjen, men ingen forutsetning
Personlige egenskaper
- Sterke analytiske evner
- Ser muligheter og tar ansvar
- Relasjonsbygger og evnen til å dyktiggjøre andre
- Strukturert og planleggende
- Utviser tillitt og troverdighet
Vi tilbyr
- Mulighet til å jobbe med spennende løsninger med høy forretningsverdi
- Gode karrieremuligheter
- Et trivelig arbeidsmiljø med dyktige kollegaer som brenner for sitt fag
- Konkurransedyktige betingelser
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
- Rabatt på medlemskap hos utvalgte treningssentre
Dersom du har spørsmål knyttet til stillingen er du velkommen til å kontakte Partner i Capus Arne H. Underdal-Loktu på tlf 91 13 14 14/e-post al@capus.no eller Researcher Anette Cathrine Hafstad Øgaard på tlf 90 59 49 37/e-post aho@capus.no. For å komme i betraktning til stillingen må du søke via linken "Søk her". Du skal da fylle ut et kort skjema med personalia, samt laste opp CV og søknad.
Søknadsfrist: Snarest. Søknader behandles fortløpende