Arbeidsoppgaver
Kunden har ansvar for digitale publikumsprodukter.
De ønsker vi nå å leie inn en teamleder til å lede ett eller flere smidige utviklingsteam. Teamlederen vil jobbe tett sammen med Produktutviklingssjef for det aktuelle produktområde.
Arbeidsoppgaver:
· Lede utviklingsteamet i det daglige arbeidet; en kombinasjon av prosjektledelse og arbeidsledelse.
o Sørge for god prioritering og oppfølging av arbeidsoppgaver
o Følge opp prosjektstyringsverktøy.
o Ha ansvar for metodikkvalg og arbeidsprosesser.
o Drive et miljø der kontinuerlig forbedring av både produkt og prosess er i fokus.
o Bidra til at teamet har det bra på jobb!
Krav til erfaring/kvalifikasjoner/kompetanse
- Forstår viktigheten av å lage produkter der brukerne står i sentrum
- Erfaring med å jobbe med og i smidige team med scrum, kanban, lean eller lignende, og har generelt mye kunnskap om smidig tankesett og metodikk.
- Kan håndtere og balansere mange parallelle oppgaver og er god på å prioritere på ulike kriterier og mellom konkurrerende behov
- Kan håndtere komplekse problemstillinger og er flink til å tilrettelegge for at teamet som helhet jobber riktig for å sikre god fremdrift og felles retning
- Skaper god gruppedynamikk, er empatisk og god til å lede medlemmene i teamet. Bidrar til å skape motivasjon, trivsel, personlig utvikling og mestring.
- Teknisk bakgrunn/god teknologiforståelse.
- Personlige egenskaper: Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner, og genuin interesse og entusiasme for å jobbe med produktutvikling sammen med teamet.