By using this website you agree to our use of cookies. Read more about our use of cookies and how to remove or block them in our cookie notice.
Stillingen som IKT- rådgiver ved Riksadvokatembetet er ledig for snarlig tiltredelse. Sentrale arbeidsoppgaver er å yte førstehånds brukerstøtte til alle i Den høyere påtalemyndighet (unntatt Økokrim), drifte IKT- løsningene lokalt ved Riksadvokatembetet og fungere som bindeledd mellom riksadvokaten, statsadvokatembetene og Politiets IT-tjenester (PIT). Vår nye IKT-rådgiver vil således bidra så vel på det strategiske plan som på det tekniske, i tillegg til innkjøp og forvaltning av IKT-materiell.
Vi søker en rådgiver som kan bidra til økt forståelse for hvordan IKT kan støtte og utvikle vår virksomhet på en effektiv måte slik at etaten kan oppfylle statens mål om økt digitalisering. Rådgiveren skal følge opp tjenesteleveranser overfor leverandører, revidere samarbeidsavtaler, samt identifisere og vurdere endringsbehov.
Den høyere påtalemyndighet står foran flere spennende og viktige utfordringer knyttet til økt IKT- satsing, blant annet innen digital straffesaksbehandling, samt ny hjemmeside og intranettløsning. I løpet av 2018 skal vi også anskaffe ny løsning for arkiv og journalføring. Den nye IKT-rådgiveren vil ha en viktig rolle knyttet til å ivareta Den høyere påtalemyndighets behov i disse utviklingsprosessene, herunder støtte ledelsen i den praktiske samhandlingen med IKT-miljøene i Politidirektoratet (POD) og Politiets IKT-tjenester (PIT).
Det er et mål at den statlige arbeidsstyrken i størst mulig grad er sammensatt slik at den samsvarer med befolkningen ellers i samfunnet når det gjelder alder, kjønn og etnisk opprinnelse. Personer med innvandrerbakgrunn oppfordres til å søke.
Den som ansettes må kunne sikkerhetsklareres.
Stillingen lønnes fra kr 524 400 til kr 631 700 avhengig av utdanning og erfaring. Det blir trukket 2 % av lønnen til Statens Pensjonskasse. Spørsmål om stillingen kan rettes til administrasjonssjef Eva Furua, tlf 98 21 11 12 eller assisterende riksadvokat Knut Erik Sæther, tlf 22 47 78 50.
Send søknad elektronisk via www.Jobbnorge.no ID: (ID: 154571)
Søknadsfrist er 1. august 2018
Bransjekategori | Offentlige tjenester / Forvaltning |
Bransje | Annet |
Alternativ bransjekategori | IT / Telekommunikasjon / Internett |
Alternativ bransje | Annet |
Arbeidsgiver | Den høyere påtalemyndighet |
Stortorvet 2 | |
0155 OSLO | |
Tiltredelse | Etter avtale |
Lønn | Etter avtale |
Søknadsfrist | 01.08.2018 |
Arbeidsplass | Oslo |
Tittel | IKT-rådgiver ved Riksadvokatembetet |
Sektor | Offentlig |
Omfang | Fast |
Antall stillinger | 1 |
Eva Furua Administrasjonssjef 982 11 112 |
Knut Erik Sæther Assisterende riksadvokat 22 47 78 50 |