Arbeidsoppgaver
Om rollen og arbeidsoppgaver
Vi skal bemanne flere brukersentrerte roller i prosjektet som skal sørge for at tiltak og piloter knyttes opp mot reelle brukerbehov og at kundeopplevelsen ivaretas. Det vil dukke opp og avdekkes en rekke hypoteser som må bekreftes opp mot hva brukerne faktisk ønsker. I den forbindelse søker vi en erfaren UX Lead/Prosessleder som skal lede et tverrfaglig team med tjenestedesigner, interaksjonsdesigner med styrke innen visuell design, arkitekt og andre fageksperter. Hensikten er at denne gruppen kan ta initiativ og enkelt utarbeide enkle konsepter, skisser og prototyper, for å brukerteste disse, samt utarbeide innsikt som medfører nye initiativ. Prosjektet har fokus på forbedret mobilitetstjenester ved smart bruk av teknologi, men det vil være fokus på hele kundeopplevelsen og arbeidet vil dermed være variert.
Det kan også være aktuelt å delta i andre aktiviteter som inngår i prosjektet eller andre prosjekter.
Krav til erfaring/kvalifikasjoner/kompetanse
Sentrale forutsetninger:
- Solid erfaring innen ledelse av digitale UX-prosjekter
- Kan smidig designmetodikk/design thinking
- Kan fasilitere workshops
- Kan designe helhetlig kundeopplevelser, fra konsept og frem til ferdig produkt i tett samarbeid med forretning og teknologi
- Brenner for tydelig og brukervennlige opplevelser utviklet gjennom profesjonelle designprosesser
- Videreutvikle metode og prosess for å sikre god kundeopplevelse
- Drive rådgiving om brukersentrerte prosesser for interne og eksterne ressurser
- Har jobbet med forankring på tvers av nivåer
- Norsk minimum nivå C1 og engelsk minimum nivå B2.
Fordel at konsulenten har efaring med:
- Prosjekterfaring fra store organisasjoner
- Erfaring med prosjektledelse
- Erfaring fra mobilitets-/samferdselssektoren