For å oppnå en mer effektiv og bedre kvalitativ drift av en av våre større seksjoner, søker vi etter en strukturert og faglig dyktig person til en nyopprettet stilling som fagkoordinator.
Beskrivelse av tjenestestedet:
Seksjonen består av et bofellesskap med 6 leiligheter for personer som er døve, og har utviklingshemming.
Det er flere funksjonshemninger blant brukergruppa, deriblant autisme, cerebral parese, epilepsi og psykiske helseutfordringer. De fleste tjenestemottakerne har høy bemanningsfaktor. Tjenestemottakerne disponerer egen leilighet, samt fellesarealer.
Hver tjenestemottaker har en teamleder som har ansvar for å koordinere teamet rundt hver bruker med å planlegge, utforme, gjennomføre, tilrettelegge og evaluere aktuelle tiltak på en målrettet måte. Fagkoordinator, 6 teamledere og seksjonsleder skal utgjøre den faglige ledelsen i seksjonen, og står for utvikling av individbaserte tjenester og tiltak til menneskene som bor der.
Det er sammensatte faglige utfordringer, og samarbeid med ulike eksterne aktører i annenlinjetjenesten både regionalt og nasjonalt. Det samarbeides også med flere norske kommuner/Fylkesmenn ift vedtak etter hol kap 9.
Arbeidsoppgaver:
Som fagkoordinator jobber du tett med seksjonsleder, og har et medansvar for det faglige arbeidet i seksjonen. Dette innebærer blant annet veiledning og faglig oppfølging av personalgruppen. Du skal bidra til å få iverksatt og følge opp ulike faglige tiltak. Som fagkoordinator må du gjennom god etisk refleksjon bidra til å skape gode holdninger.
I leders fravær skal du også fungere som stedfortreder, og det må påregnes noen administrative oppgaver. Stillingen er definert som en dagarbeider med 37,5 timers uke, men skal inneholde vakter med direkte miljøarbeid. Ved spesielle situasjoner kan det måtte påregnes å måtte bidra med å ta vakter på kveldstid/helg.
Kvalifikasjoner:
- Vernepleier eller annen relevant helsefagelig høyskole/universitetsutdanning med veiledet praksis.
- Formalkompetanse innen fagfelt som psykisk helsearbeid og/eller målrettet miljøarbeid er en fordel men ikke et krav.
- Erfaring fra arbeid innen nevnte målgruppe
- God kunnskap om HOL kap 9
- Erfaring med veiledning innen fagfeltet.
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Tegnspråkferdigheter er en fordel, men ikke et krav da opplæring vil bli gitt
- Gode IKT-ferdigheter
- Bør ha førerkort klasse B og disponere egen bil
Personlige egenskaper:
- God på relasjonsbygging og motivasjonsarbeid
- God til å dele og videreføre kunnskap til kollegaer
- Evne til å tilpasse deg nye behov og endringer i tjenesten
- Strukturert og evner å prioritere arbeidsoppgaver
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- Arbeid i et av Norges ledende tegnspråkmiljøer.
- Spennende og varierte arbeidsoppgaver.
- Mulighet for faglig utvikling.
- Tegnspråkopplæring.
- Godt arbeidsmiljø med trivelige kollegaer
- Signo Vivo er en IA-bedrift.
- Konkurransedyktige lønnsbetingelser, tariff HUK.
- God pensjonsordning, hybridpensjon.
Signo er en bimodal tospråklig arbeidsplass og det er en forutsetning at søkere er villig til å delta i tegnspråkopplæring både via interne
kurs og daglig praksis.
Gyldig politiattest må fremvises før ansettelsen er gyldig.
Aktuelle kandidater kan bli kontaktet fortløpende.