By using this website you agree to our use of cookies. Read more about our use of cookies and how to remove or block them in our cookie notice.
Arbeidsoppgaver
Kundens avdeling for Digitale plattformer og systemer (DPS) er ansvarlig for å levere digitale løsninger for kollektivselskaper. DPS-enheten Tjenesteplattformer er ansvarlig for å forvalte kundens digitale tjenester og systemer gjennom hele livsløpet.
Tjenesteplattform Salg og betalingstjenester består bl.a av to back-end tjenesteplattformer: Service API («SAPI») og Ny backend for salg og betalingstjenester for kundens egne systemer og tjenester og for samarbeidspartneres systemer og tjenester. Plattformen har ansvaret for alle systemer og applikasjoner som omfatter billetter og betaling, samt billettapper for Kolumbus, AKT, Brakar og ØKT. Plattformen har ansvar for både frontend og backend av blant annet Billett og Billettkontroll, samt salgs- og distribusjonsløsninger av ulike tjenester rundt Reisekort og interne applikasjoner for kundesenter og fakturering.
Dagens SAPI er utviklet over tid og står for mye av logikken til de ulike systemene. Kunden jobber nå med å migrere tjenester til nytt backend basert på ny teknologi og som vil gradvis erstatte tjenester i SAPI. Det pågår kontinuerlig utvikling av back-end tjenester for salg og betaling på både SAPI og og vårt «Core Mobility Plattform — CMP» tjenesteplattformer.
Det nye backendet baserer seg på Amazon webservices, med hendelses-/datadrevne tjenester basert på streaming-/microserviceteknologier med Kafka som kjernekomponent. De spesifikke tjenestene utvikles i Kotlin (Java), men tilpasses de konkrete behov. Leveransene i ny backend er organisert gjennom selvgående tverrfaglige team, hvor utviklerne sitter sammen med prosjektene.
Utviklerne vil sitte sammen med de andre backendutviklere i kundens lokaler.
Eksempler på arbeidsoppgaver kan være:
• Utvikle og videreutvikle backend-tjenester basert på tekniske løsningsbeskrivelser og brukerhistorier
• Delta i utarbeidelse i tekniske løsningsbeskrivelser med tilhørende integrasjoner og komponenter i API-ene og tjenestene
• Bistå i valg av teknologi
• Ha fokus på designprinsipper (skalerbare løsning), design patterns og kvalitetsindikatorer
• Bygge opp domenekunnskap og god forretningsforståelse innen salg og billetteringsdomenet
• Kommunisere utfordringer og føre frem til avklaringer for løsninger sammen med resten av teamet
Det kan også være aktuelt å delta i andre aktiviteter som inngår i prosjektet eller andre prosjekter.
Krav til erfaring/kvalifikasjoner/kompetanse
Sentrale forutsetninger for å lykkes
Fordel at konsulenten har erfaring med
Nøkkelord | Java, Git, REST API, Webservice, GraphQL |
Bransjekategori | IT / Telekommunikasjon / Internett |
Bransje | Applikasjonsutvikling |
Arbeidsgiver | TalentCo AS (hos kunde) |
Lysaker Torg | |
1366 Lysaker | |
Nettside | www.talentco.no |
Tiltredelse | Snarest |
Søknadsfrist | Snarest (17.9) |
Arbeidsplass | Oslo |
Tittel | Utvikler |
Sektor | Privat |
Omfang | Prosjekt |
Antall stillinger | 2 |
Karl Erik Øvergård Key Account Manager karl@talentco.no |