Om stillingen- ansvarsområder/arbeidsoppgaver
Til Økonomi og administrasjonsavdelingen søkes ny regnskapsansvarlig. Avdelingen er ansvarlig for korrekt regnskapsførsel for konsernet med tilhørende datterselskaper, budsjetter, sammenstilling og rapportering av konsernresultater. Avdelingen er også ansvarlig for IT drift og kontoradministrasjon i Norge. Vi søker nå erstatning for en av våre regnskapsansvarlige, med hovedansvar for regnskap og budsjett for selskapene Derma Beauty og Hudpleieakademiet. I tillegg også enkelte regnskapsoppgaver for Dermanor.
Arbeidsoppgaver
- Regnskap og lønn fra A-Å for selskapene Derma Beauty og Hudpleieakademiet
- Bokføring og oppdatering av inngående faktura og bilag
- Bokføring av kundeinnbetalinger
- Fakturering og kreditering til kunder, herunder også viderefaktureringer
- Avstemme og følge opp interne og eksterne leverandører
- Følge opp kundereskontro
- Månedlig avstemming av balanseposter og periodiseringer
- Innrapportere lønnsvariabler, kontrollere utleggsrapporter og innrapportere til NAV
- Avstemme lønn mot regnskap
- Rapportere avstemte månedsregnskaper til frister
- Aktiv bidragsyter i budsjettprosessen med ansvar for prognoser og maler samt periodiseringer av godkjente budsjetter og innleggelser
- Rapportering og innbetalinger av alle typer trekk og offentlige avgifter etter gjeldende regler og lover
- Være en positiv og aktiv bidragsyter for å videreutvikle fellesrutiner, dataverktøy, kostnadseffektivisering av regnskapsfunksjonen, samt effektiv flyt av arbeidsoppgaver mellom avdelingene i selskapet
- Være selskapets fremste ambassadør i møte med kunder og leverandører
Vi kan tilby
- En stilling i Norges ledende selskap i sin bransje
- Arbeide i en bransje i vekst
- Kjente internasjonale merkevarer
- Privat eiet nordisk selskap med god soliditet
- Bredt ansvarsområdet innen regnskap
- Dyktige kolleger/fagmiljø
- Flat organisasjonsstruktur og rask vei til beslutning
- Gode arbeidsrutiner
- Nye- moderne lokaler
- Godt arbeidsmiljø
- Personalpriser på alle Dermanor produkter
- Synlig stilling med gode muligheter for å lykkes
- Et miljø preget av høyt prestasjons- og presisjonsnivå, målstyring
- Internasjonale prinsipaler
- Sentral beliggenhet i forhold til kollektiv transport; buss og tog
- Fri parkering
- Subsidiert kantine
- Flott treningsrom med eget treningstilbud
- Konkurransedyktige betingelser og personalgoder
Erfaring og kompetanse
- Høyere utdanning innen økonomi, regnskap og revisjon, gjerne autorisert regnskapsfører eller lignende
- Manglende formell kompetanse kan kompenseres med relevant realkompetanse fra f.eks. regnskapskontor
- Generell god økonomiforståelse
- Operativ erfaring innen regnskapsførsel, med selvstendig ansvar
- God regnskapsforståelse og rutiner for avstemninger
- Gjerne erfaring fra regnskapskontor/byrå
- Generelt god Officekompetanse, spesielt Excel
- Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper
- Stor arbeidskapasitet
- Operativ
- Sosialt fleksibel
- Gode samarbeidsevner
- Håndtere og løse mange problemstillinger
- Forretningsforståelse
- Analytisk og strukturert
- Kvalitetsorientert
- Selvgående, proaktiv og initiativrik
- Gode kommunikasjonsevner
- Sosial, positiv og glad person