Arbeidsoppgaver
Rollen inngår sammen med 3 andre utviklere i et forvaltningsteam som blant annet har ansvar for kundens portaler. I teamet inngår også 3 medarbeidere fra applikasjonsdrift og 1 medarbeider fra support. Teamet forsøker å jobbe etter smidige metoder, med Kanban og devops som inspirasjonskilder.
En av de viktigste oppgavene i innleieperioden er å jobbe med oppgradering og forbedring av kundens dokumentlager som for tiden er i et migreringsløp fra Sharepoint 2010 til Sharepoint 2013.
I tillegg skal konsulenten bidra aktivt i arbeidet med mottak og videre forvaltning av Office 365/Sharepoint online-løsningen som er under utvikling.
Forvaltning av øvrige applikasjoner i teamets portefølje kan også være relevant for oppdraget.
Konsulenten skal sammen med teamet blant annet utføre følgende oppgaver:
- Oppgradere til SharePoint 2013 og implementere Sharepoint sitt eget søk
- Bistå forvaltningsteamet i mottak og videre forvaltning av Office 365/Sharepoint online – løsningen som utvikles i ett av våre moderniseringsprosjekt.
- Videreutvikle Sharepoint 2013-løsningen til å bli en bedre tjeneste og se på videre migreringsløp mot 2016/O365 (på sikt)
Det kan også være aktuelt å delta i andre aktiviteter som inngår i prosjektet eller andre prosjekter.
Krav til erfaring/kvalifikasjoner/kompetanse
- Minimum 5 års erfaring i rollen som Sharepoint-konsulent.
- Lang og god erfaring med vedlikehold og forvaltning av Sharepoint 2010-løsninger og fram til dagens sharepoint-teknologi.
- God kompetanse og erfaring med integrasjoner knyttet til Sharepoint-løsninger.
- Erfaring med migrering av Sharepoint-løsninger
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne i nors
- Må kunne sikkerhetsklareres til nivå Konfidensielt
Det er en fordel at konsulenten har erfaring med:
- Å jobbe etter smidige metodikker; Scrum eller aller helst Kanban.
- Oppsett og forvaltning av søk i Sharepoint.
- Kompetanseoverføring til IT-fagpersoner og behovshavere.