By using this website you agree to our use of cookies. Read more about our use of cookies and how to remove or block them in our cookie notice.
Driftskonsulenten skal inngå som en del av bemanningen på kundens Operasjonssentral.
Oppgavene består i hovedsak av håndtering av incidents og requester knyttet til kundens fagsystemer innenfor områder som billettering, sanntidsinformasjon og kundeservice.
Arbeidet innebærer utstrakt dialog med både kundens egen organisasjon, operatører og kundens underleverandører.
Operasjonssentralen er bemannet 6-18 (man-fre) og 09-13 (lør-søn). Arbeidet som driftskonsulenten skal utføre foregår primært på hverdager mellom 08-16, men noen ubekvemme arbeidstider må påregnes.
Kandidaten MÅ kunne inngå i gjeldende ordning for bakvakt, som skal dekke resten av døgnet. Bakvakten er en såkalt «sovende» vakt som er operasjonell utover Operasjonssentralens kjernetid. Bakvakten agerer primært på SMS varsling som er konfigurert for kritiske avvik på kunden sine fagsystemer, men det kan også forekomme spørsmål på telefon fra pressevakt, kundefront o.l.
Vaktordningen rulleres ukentlig mellom Operasjonssentralen faste medarbeidere.
Arbeidsoppgavene består i drift og forvaltning av IT-systemer med fokus på håndtering av billettering og reiseinformasjonssystemer. Systemene som skal driftes står i dag for en stor del av kundens inntekter og driftskonsulenten vil være en viktig del i å sikre oppetiden på plattformen. Det forventes at konsulenten selvstendig kan løse problemer og kan være den som driver oppgaver fremover. Oppgavene vil inkludere:
Driftskonsulenter må generelt også regne med noe kvelds-, helge- og overtidsarbeid i forbindelse med avvikssituasjoner, større oppgraderinger, etc.
Krav til erfaring/kvalifikasjoner/kompetanse
Spesifikt for rollen som Driftskonsulent - Operasjonssentralen
Spesifikt for rollen som Driftskonsulent - Billett- og sanntid
Spesifikt for rollen som Driftskonsulent - Operasjonssentralen
Spesifikt for rollen som Driftskonsulent - Billett- og sanntid
Nøkkelord | ITIL, Nettverk, Server, Windows, Linux, AD Active Directory, DNS, DHCP, Script |
Bransjekategori | IT / Telekommunikasjon / Internett |
Bransje | Applikasjonsutvikling |
Arbeidsgiver | TalentCo AS (hos kunde) |
Lysaker Torg | |
1366 Lysaker | |
Nettside | www.talentco.no |
Tiltredelse | Snarest |
Søknadsfrist | Snarest (03.06) |
Arbeidsplass | Oslo |
Tittel | Driftskonsulent(er) |
Sektor | Privat |
Omfang | Prosjekt |
Antall stillinger | 2 |
Karl Erik Øvergård Key Account Manager karl@talentco.no |