By using this website you agree to our use of cookies. Read more about our use of cookies and how to remove or block them in our cookie notice.
Politiet er inne i en omfattende reform som stiller store krav til nye arbeidsmetoder støttet av moderne IKT-verktøy. Digitaliseringen av politiet skal gjøres gjennom effektiv og innsiktsfull anvendelse av IKT-teknologi, og Politiets IKT-Tjenester (PIT) er den sentrale enhet i forhold til å dekke etatens nåværende og fremtidige behov. I dette arbeidet er kvalitet i våre løsninger av avgjørende betydning for å lykkes.
Vil du lede en seksjon med ansvar for test og måling av kvalitet av politiets IT-løsninger?
Seksjonen består av 30 høyt kompetente og motiverte medarbeidere i tillegg til innleid tilleggskapasitet etter behov. Arbeidsområdene inkluderer testledelse, testautomatisering, sikkerhetstest og testdata. Seksjonen arbeider innenfor tradisjonelle fossefallsprosjekter og prosjekter med smidig leveranseform, samt løpende forvaltning. PIT har innført DevOps i deler av organisasjonen. Ytterligere dreining mot denne leveranseformen er planlagt.
Vi søker nå en ny leder for seksjonen som evner å omsette vår overordnede strategi til definerte mål for egen enhet og levere på disse. Vi er på jakt etter deg som finner glede i å få mennesker til å prestere, lede dem, se dem og få dem til å finne gode løsninger på komplekse problemstillinger. Du har god forståelse for testfaget, men er ikke nødvendigvis ekspert på alle områder. Relevant ledererfaring fra større organisasjoner vektlegges.
Vi er en prosessorganisert virksomhet, og som seksjonsleder vil du ha ansvar for flere prosesser relatert til eget fagområde. Videre innebærer rollen en grad av endringsledelse, og praktisk erfaring med dette er ønskelig.
I søknadsteksten ber vi deg kort besvare følgende spørsmål: Forutsatt at seksjonens medarbeidere i hovedsak er vant til å arbeide innenfor rammene av klassiske fossefallsprosjekter, hvilke endringsbehov vil en dreining mot DevOps medføre for seksjonen?
Arbeidsoppgaver
Kvalifikasjoner
Personlige egenskaper
Vi tilbyr
Som ansatt i Politiets IKT-tjenester blir du medlem i Statens pensjonskasse, med blant annet gode forsikringsordninger og mulighet for boliglån (se SPK.no for mer informasjon). For å ivareta ønsket om mangfold i staten oppfordrer vi kvalifiserte kandidater med ulik utdanning, arbeids- og livserfaring til å søke jobb hos oss. For ansettelse hos oss krever vi plettfri vandel. Søkere må være oppmerksomme på at opplysninger kan bli offentliggjort selv om de ber om ikke å bli oppført på den offentlige søkerlisten. Søknad og CV registreres elektronisk i vårt rekrutteringssystem WebCruiter (via Søk på stilling). Alle vitnemål og attester skal skannes inn og lastes opp samtidig.
Spørsmål? Du er velkommen til å kontakte Capus v/ Jonas Rambæk (932 42 133) eller Kristine Emilie Lingen (938 29 117)
Nøkkelord | Kompetanseutvikling, Personalansvar, Politi, Sikkerhet, Prosjekt, Testledelse |
Bransjekategori | Offentlige tjenester / Forvaltning |
Bransje | Politi / Brann / Toll |
Arbeidsgiver | Politiets IKT-tjenester |
Fridtjof Nansens vei 14 | |
0369 OSLO | |
Nettside | www.politiet.no |
Søknadsfrist | Utløpt |
Arbeidsplass | Oslo |
Tittel | Seksjonssjef testledelse |
Sektor | Privat |
Omfang | Fast |
Antall stillinger | 1 |
Jonas Rambæk Partner jonas.rambaek@capus.no +4722941107 +4793242133 |
Kristine Emilie Lingen Researcher kristine.lingen@capus.no 4793829117 |